عنوان پایان‌نامه

تاثیر ابزارهای پیشبرد قیمتی بر ارزش ویژه برند شرکت بیمه سامان



    دانشجو در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تاثیر ابزارهای پیشبرد قیمتی بر ارزش ویژه برند شرکت بیمه سامان" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77479;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77479
    تاریخ دفاع
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    دانشجو
    سارا پویانا
    استاد راهنما
    محسن نظری

    مقوله برندسازی و مدیریت برند امروزه طرفداران متعددی در دنیای بازاریابی دارد. در بخش خدمات، برندها به عنوان راهی سریع برای شناسایی و متمایز ساختن خود و ایجاد تصویر در ذهن مشتریان هستند. با توجه به اهمیت خدمات بیمه در چرخه امور اقتصادی کشور، این خدمات نیز از قاعده برند سازی مستثنی نیستند. هدف این تحقیق تاثیر ابزارهای پیشبرد قیمتی بر ارزش ویژه برند شرکت بیمه سامان است. جامعه آماری تحقیق را کلیه مشتریان محصولات و خدمات شرکت های خدمات بیمه ای تشکیل داده است. در این تحقیق ابزارهای پیشبرد قیمتی شامل: تخفیف حجمی، تخفیف نقدی، پرداخت خسارت ارفاقی، هدایای تشویقی، ارائه بیمه نامه هدیه بوده است. ابعاد ارزش ویژه نیز شامل، کیفیت ادراک شده، وفاداری برند، آگاهی از برند و تداعی از برند بوده است. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، 384 نفر از مشتریان به صرت تصادفی انتخاب شده اند. تحقیق حاضر، کاربردی است،داده های مورد نیاز از طریق پیمایشی و تنظیم پرسشنامه جمع آوری گردیده است. فرضیه های تحقیق با استفاده از نرم افزار SPSS و smart. PLS مورد آزمون قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که ابزارهای پیشبرد قیمتی بر ابعاد ارزش ویژه برند تاثیر دارد. ویژگی های جنسیتی و سن مشتریان بر رابطه بین ابزارهای پیشبرد قیمتی بر ابعاد ارزش ویژه برند تاثیر ندارد.
    Abstract
    Concept of branding and brand management today has many fans in the marketing world. In the service sector, brands are as a quick way to identify and differentiate them and create an image in the mind of customers. Given the importance of insurance services in the economic cycle, these services are not exempt from the rule of branding. The aim of this study is the impact of the price promotion tools on brand equity of Saman insurance company. The samples consisted of all customers of products and services of companies of insurance services. In this study, price promotion tools include: volume discounts, cash discounts, compensation for leniency, promotional gifts, providing gift insurance. Also equity dimensions include: perceived quality, brand loyalty, brand awareness and brand association. According to the infinity of the population, 384 customers have been randomly selected. This research is an applied research; the required data is collected through the survey and questionnaire. Hypotheses using SPSS and smart PLS were tested. The results showed that the price promotion tools have an impact on the dimensions of brand equity. Gender and age characteristics of customers not affect the relationship between the price promotion tools on the dimensions of brand equity Keywords: Brand equity, Insurance industry, Marketing, price promotion.