عنوان پایاننامه
شناسایی و اولویت بندی عوامل اثرگذار بر جذابیت برند کارفرمایی در شرکت مپنا
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75633;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75633
- تاریخ دفاع
- ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
- دانشجو
- الهه یعقوبی
- استاد راهنما
- محمدعلی شاه حسینی
- چکیده
- در علم مدیریت و بهطور اخص مدیریت منابع انسانی ، به مجموعهای از اقدامات و یا گزارههایی که از سوی سازمان جهت کسب تعهد قلبی و عملی کارکنان فعلی و کارکنان آتی (کارجویان فعلی) صورت میگیرد و مهیا میگردد، اصطلاحاً " برند سازی کارفرمایی" اطلاق میشود. شرکت مپنا (مدیریت پروژههای نیروگاهی ایران) یکی از سازمانهای بزرگ ایرانی است که بیش از 12 هزار نفر نیروی انسانی در دپارتمانهای مختلف فنی و انسانی در آن مشغول به کارند. لذا پژوهشگر قصد دارد عوامل ایجادکننده جذابیت برند این شرکت را بهعنوان یک کارفرما، شناسایی کرده و از دید خبرگان اولویتبندی نماید(هدف اصلی). بدین منظور از روش مصاحبه برای شناسایی عوامل و از روش پرسشنامه تحلیل سلسله مراتبی AHP)) جهت اولویتبندی آنها استفادهشده است. درنهایت 5 عامل اصلی و 20 شاخص به روش تحلیل تم شناساییشدهاند که "عامل اقتصادی" بهعنوان جذابترین عامل از دید خبرگان شناختهشده و عوامل اجتماعی، توسعه سرمایههای انسانی، ویژگیهای شغلی و فرهنگسازمانی و محیط کاری به ترتیب در ردههای دوم تا پنجم جای گرفتهاند. واژگان کلیدی: برند ، برند کارفرمایی، جذابیت ، فرایند تحلیل سلسله مراتبی، اولویتبندی، مپنا
- Abstract
- In management, in particular in the field of human resource management, "Employer brand" is a set of actions or statements that would be ready for heart and practical commitment by the organization for current employees and future employees ( current jobseekers ). Mapna (Iran Power Plant Projects Management) is One of the major Iranian organizations with more than 12 thousand manpower in various technical and man working departments. The researcher plans to identify the company's attractiveness causes as an employer and prioritize them in the eyes of experts ( the main goal ). For this purpose, interview method is used to identify and Analytical Hierarchy Process (AHP) questionnaire is used to prioritize them. Finally, 5 main factors and 20 indicators have been identified through analysis of themes that " economic factors " was known as the most attractive in the eyes of well-known experts and social factors, development of human capital, job characteristics and culture and working environment have been followed by the second to fifth place . keywords: brand, employer brand, attractiveness, AHP, prioritizing, Mapna