عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر ویژگی های پیام و ویژگی های موقعیتی بر پذیرش تبلیغات دهان به دهان در خرید برندهای لوکس
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76395;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1130;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76395;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1130
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- نوید نوین باهران
- استاد راهنما
- محمدرحیم اسفیدانی
- چکیده
- امروزه شرکتها با طراحی و تولید محصولات جدید و با بهرهگیری از ابزارهای متنوع ترویجی، سعی در کسب بخش بیشتری از سهم بازار و بالا بردن فروش محصولات خود را دارند. اما برخی از این ابزارها توانایی ترغیب مصرف کنندگان به خرید محصول، بویژه در مراحل پایانی تصمیمگیری را ندارند. مردم از محیط خود، رسانههای جمعی و نیز تعامل با سایر افراد، اطلاعاتی را دریافت میکنند. اطلاعاتی که از طریق تعامل با سایر افراد در مورد محصولات و خدمات حاصل میشود، نتیجه تجربه شخصی آنها یا اطلاعات دریافتی از ارتباط نیروهای فروش با سایر مصرف کنندگان است. در محیطی که اعتماد به سازمانها و آگهیهای تبلیغاتی کاهش یافته است، بازاریابی دهان به دهان راهی برای دستیابی به یک مزیت رقابتی است. تبلیغات دهان به دهان، به عنوان نوعی از ارتباطات غیررسمی در مورد ویژگیهای یک کسب و کار یا یک محصول که در یک جامعه مبادله میشود، تعریف شده است. تاثیرگذاری بر عقاید سایر افراد برای سازمانهای عرضه کننده کالا و خدمات، منافع قابل توجهی در پی دارد. این مطلب بویژه در مورد محصولاتی که قبل از خرید قابل وارسی نیستند اهمیت بیشتری دارد. تبلیغات دهان به دهان به فرد این امکان را میدهد که بر ارزیابی و نیات خرید مصرف کنندگان مشابه خود، از نظر اطلاعاتی و هنجاری تاثیر بگذارد. در این میان عواملی که بر پذیرش تبلیغات دهان به دهان تاثیر گذار هستند از اهمیت بالایی برخوردارند که در این پژوهش به بررسی تاثیر ویژگیهای پیام و ویژگیهای موقعیتی بر پذیرش تبلیغات دهان به دهان به عنوان دو بعد روانشناختی تاثیرگزار بر تبلیغات دهان به دهان میپردازیم.
- Abstract
- Nowadays companies are trying to gain greater market share and increase their product sales through design and manufacturing new products and utilizing various promotional tools. But some of these tools does not have the ability to persuade consumers to buy products, especially in the final stages of decision making. People receive information from environment, public media and interaction with others. Information which is gained through interacting with others about products and services are the result of their personal experience or the information gained from interaction between sales employees and consumers. In an environment where confidence to organization and advertisements has benn decreased, word of mouth marketing considered as a method to achieve competitive advantage. Word of mouth is defined as a kind of unofficial communication about characteristics of a business or a product which is exchanged in a society. Influencing on others’ believes has significant benefits for organizations who supply products and services. This is more important for products which are not testable before purchasing. Meanwhile, factors influencing acceptance of word of mouth are important which we are studing influence of message characteristics and situational characteristics on accepting word of mouth in buying luxury brands as the two psychological dimensions affecting word of mouth in this research. Keywords: word of mouth, message characteristics, situational characteristics, luxury brands