عنوان پایاننامه
بررسی اثرات به کارگیری رویکرد بازاریابی پایدار بر وفاداری مصرف کنندگان
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1036;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74948
- تاریخ دفاع
- ۱۳ تیر ۱۳۹۵
- دانشجو
- ایمان حسنی
- استاد راهنما
- محمد حقیقی
- چکیده
- با توجه به حساسیت روزافزون مسائل مربوط به محیط زیست و توجه و نگرانی به این گونه مسائل، سازمان ها باید هم به منظور برآورده کردن نیاز مردم و هم چنین مسئولیت اجتماعی که متوجه آن ها است، به گونه مسائل توجه کنند. یکی از این روش ها به کارگیری استراتژی های پایدار و به طور خاص استراتژی بازاریابی پایدار است یعنی انجام فعالیت ها به گونه ای که علاوه بر تحقق اهداف اقتصادی کم ترین آسیب را به محیط زیست وارد کند و همچنین به جنبه های اجتماعی فعالیت خود توجه داشته باشد. اما سازمان ها باید اطمینان حاصل کنند که انجام این گونه فعالیت ها که گاهی هزینه هایی را بر سازمان تحمیل می کند در نهایت برای آن ها نفعی دارد یا خیر. در حال حاضر تحقیقاتی انجام شده که نشان می دهد به کارگیری استراتژی بازاریابی پایدار در نهایت به سود سازمان خواهد بود. در این پژوهش سعی بر آن شده که تاثیرات به کارگیری این استراتژی را بر وفاداری مصرف کننده بررسی شود. در این تحقیق وفاداری مصرف کننده به چهار مولفه تفکیک شده است ( رضایت مشتری ، تصویر برند ، ارزش درک شده و اعتماد به برند) . اثر به کارگیری رویکرد بازاریابی پایدار بر این چهار مولفه اندازه گیری شد که نتیجه آن مثبت بود و به صورت کلی نتیجه نهایی تحقیق تایید فرضیه اصلی نیز بود . اما نتیجه تحقیق حاکی از این بود که ارتباط معناداری بین اعتماد به برند و تصویر برند با وفاداری مصرف کننده وجود ندارد.
- Abstract
- Due to the increasing importance of environmental matters and concerns, organizations are obligated to pay a certain amount of attention to these issues in order to get their customer’s satisfaction and do their share of social responsibility. One of the practical methods is implementing sustainable strategies and in particular sustainability marketing strategy that is integrating environmentally related matters to a firm’s marketing efforts to minimize the environmental impact of their activities while prospering financially and being able to improve their performance in corporate social responsibility. Although this may seem reasonable, organizations must make sure that these probably costly changes are eventually going to result in profit. Researches show that using sustainability marketing will have positive outcomes both financially and regarding the customers, and in this research we try to study its effects on brand loyalty. According to the information in prior studies in this research brand loyalty consists of four aspects (customer satisfaction, brand image, perceived value and brand trust) and our main goal is to study the effects of sustainability marketing on these aspects and eventually on brand loyalty which is our main hypothesis. Our study shows that there is a positive relationship between these two concepts in general but there is no meaningful relationship between brand trust and brand image with brand loyalty.