عنوان پایاننامه
بررسی توانمندی های نوآورانه شرکت های تولید کننده بازی های رایانه ای
- رشته تحصیلی
- مدیریت تکنولوژی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77678;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77678
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- سهیل پایدارفرد
- استاد راهنما
- احمد جعفرنژادچقوشی
- چکیده
- در دنیای پویای کسبوکار امروز، توسعه توانمندیهای نوآورانه، از ضروریات حفظ حیات و ایجاد مزیت رقابتی بنگاه میباشد. به همین جهت بررسی و پایش پیوسته این توانمندیها برای هر بنگاه، خصوصاً در صنایعی که سرعت رشد فناوری و نوآوری آنها بسیار بالا است، ضروری مینماید. صنعت بازیهای رایانهای، یکی از صنایع رو به رشد دنیای امروز است که علاوه بر ارزش اقتصادی بالا، تأثیرات فرهنگی مهمی نیز در جوامع دارد. در پژوهش حاضر با روش مطالعه چند موردی به بررسی توانمندیهای نوآورانه شرکتهای برتر بازیهای رایانهای ایرانی پرداختیم و تلاش نمودیم تا تفاوت توانمندیهای مورد نیاز شرکتهای این صنعت را با صنایع دیگر بررسی نماییم. بر همین اساس شرکتهای گلیم گیمز، تاد و بردد برد مورد بررسی همهجانبه قرار گرفتند و توانمندیهای تحقیق و توسعه، توانمندی استراتژیک، بازاریابی و مطالعه بازار، رهبری و مدیریت منابع انسانی، منبع آفرینی، اتحاد و همکاری، و سازماندهی به عنوان توانمندیهای نوآورانه این شرکتها شناسایی شدند. بر اساس یافتههای پژوهش، روشها و ابزارهای مدیریتی میتوانند منجر به موفقیت کسب و کارهای این حوزه در بازار شوند، همچنین توجه به تحقیق و توسعه علوم انسانی- اجتماعی و هنر که منجر به نوآوری نرم میشود و یکپارچگی آن با نوآوریهای فنی، میتواند عامل مهمی برای موفقیت شرکتهای این حوزه باشد. علاوه بر این توجه به روحیات خاص منابع انسانی هنری و خلاق و مدیریت مناسب این افراد از دیگر نکات قابل توجه در این شرکتها میباشد.
- Abstract
- Developing innovation capabilities is necessary for saving firms and building competitive advantage, especially in today dynamic business environment. So identifying and monitoring these capabilities are essential for every firm, especially which are in high-tech and innovative industries. Video game is a growing industry with cultural impacts. This research investigates innovation capabilities of top video game firms in Iran by multi case research method. It focused on three cases included GlimGames, TOD and Bearded Bird. The result is set of capabilities that are: Technical R&D, R&D, strategic capability, marketing and market research, leadership and human resources management, organizing, Alliance, and making resources. Using management method and tools should increase chance of success. Social sciences and art R&D, and its result, soft innovation, and its integration with technical innovation, can increase success chance, too. Also game firms should concern about creative labors and artist and develop a suitable management method to manage them.