عنوان پایان‌نامه

بررسی ادراک مصرف کننده از آمیخته بازاریابی و تأثیر آن بر وفاداری آنها نسبت به برند فروشگاه های بزرگ (هایپر مارکت ها) در ایران



    دانشجو در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی ادراک مصرف کننده از آمیخته بازاریابی و تأثیر آن بر وفاداری آنها نسبت به برند فروشگاه های بزرگ (هایپر مارکت ها) در ایران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1297;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78875;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1297;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78875
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    در سالهای اخیر رقابت در میان خرده فروشی ها بواسطه افزایش تعداد فروشکاه های بزرگ (هایپر مارکت ها) در تهران افزایش بافته است، از این رو مدیریت هایپر مارکت ها می بایست به سمت رویکردی حرکت کنند که به آنها کمک کنند تا سهم بازار خود را در این فضای رقابتی گسترش دهند و همچنین آن را حفظ کنند. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ادراک مصرف کننده از عناصر آمیخته بازاریابی و وفاداری به برند هایپر مارکت ها در تهران است. در این تحقیق از اطلاعات 279 پرسشنامه مربوط به مشتریان هایپر مارکت ها استفاده شده است. ارتباط ادراک مشتریان از عناصر آمیخته بازاریابی در مدل مبنایی پژوهش شامل قیمت، هزینه های تبلیغاتی، ترفیع های قیمتی و تصویر ذهنی از فروشگاه با وفاداری به برند هایپرمارکت ها تایید شد و همچنین به وسیله اطلاعات تحلیل رگرسیون گام به گام ترفیع های قیمتی بیشترین تغییرات وفاداری به برند پیش بینی می کند.
    Abstract
    In the recent years, increasing in number of hyper markets leads to increasing in competition between retailers in Tehran, thus hyper markets management should set an approach to develop their market share and maintain it as well. In this research data have been collected from 279 hyper markets customers in Thran by questionnaire, significant relation of customer's perceptions from each marketing mix, which are price, store image, distribution intensity, advertising spending and price promotions based on core model in this research, and brand loyalty has been approved, and regression analysis information indicate that price promotions predict the most changes on brand loyalty.