عنوان پایاننامه
توسعه استراتژی تبلیغاتی شرکت چند ملیتی دارویی مرک در ایران با تاکید بر عوامل محیطی
- رشته تحصیلی
- مدیریت (MBA) - مدیریت بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77551;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1226;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77551;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1226
- تاریخ دفاع
- ۰۳ مهر ۱۳۹۵
- دانشجو
- علیرضا گیتی
- استاد راهنما
- طهمورث حسنقلی پوریاسوری
- چکیده
- موضوع تبلیغات از دسته موضوعاتی است که به نوعی تمامی سازمان های ارایه دهنده کالا یا خدمات برای ارایه محصولات خود با آن سر و کار دارند. با توجه به این که بازار هدف سازمان ها دائما در حال گسترش است، سازمان ها باید برای محصولات خود اقدام به طرح ریزی برای عرضه تبلیغاتی متناسب با نیاز و ویژگی های بازار های هدف خود نمایند. هدف از این پژوهش آن است که با شناسایی عوامل بیرونی مؤثر بر تبلیغات شرکت های چند ملیتی، میزان تاثیر هر یک از این عوامل را بر میزان استاندارد بودن تبلیغات شرکت دارویی چند ملیتی مرک که در بازار کشور های مختلف اقدام به ارایه محصولات دارویی خود می نماید، داشته باشد. در راستای اجرای این مهم نیز پس از بررسی پژوهش های صورت پذیرفت توسط محققان پیشین، به بررسی میزان مرتبط بودن این عوامل و نیز میزان تاثیر آن ها در فرآیند استاندارد بودن تبلیغات می پردازیم. روش مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات در این پژوهش پرسش نامه بوده است و روش مورد استفاده جهت تحلیل داده های به دست آمده از طریق پرسش نامه روش معادلات ساختاری می باشد. نتایج به دست آمده از تحقیق نیز نشان می دهد که عوامل بیرونی مورد بررسی در تحقیق که عبارتند از تشابه مصرف کنندگان، تشابه بازار ها، زیر ساخت های تبلیغاتی، جایگاه رقابتی و نقش دولت، تاثیر مثبت و معنا داری بر استانداردسازی تبلیغات دارند.
- Abstract
- Advertising is an important issue by which all the corporations have to know its effect on their survival on their target markets. This issue has influence on all the marketing activities that the company has and the hardest part of this issue is to insure the right message based on the needs and specifications of the target market is delivered to them. The main goal of this research is to deriving the main factors influence the advertising strategy to divide it to standardization or adaptation of the advertising. Also the level of each factor affected the standardization of the advertising is examined in the research.