عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر محیط فروشگاه برقصد خرید ناگهانی(مورد مطالعه:فروشگاه هایپراستار)



    دانشجو در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر محیط فروشگاه برقصد خرید ناگهانی(مورد مطالعه:فروشگاه هایپراستار)" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76899;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1166;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76899;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1166
    تاریخ دفاع
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    استاد راهنما
    سیدرضا سیدجوادین

    در بازار پررقابت کنونی، موفقیت هر کسب‌ وکار به عوامل متعددی بستگی دارد. بازارهای کالاها و خدمات به‌شدت دگرگون و پیچیده شده‌اند، نیازهای مشتریان تغییر کرده و انتظارات آن‌ها فزونی یافته‌اند. برای پابرجاماندن در این عرصه بسیار رقابتی، شرکت‌ها باید به عواملی که تصمیم خرید مشتریان و در نهایت فروش آن‌ها را تحت ‌تأثیر قرار می‌دهند، توجه نمایند. یکی از حقایق غیرقابل انکار دنیای تجارت و رقابت امروز، تأثیر فضای داخلی فروشگاه¬ها بر رفتار مشتریان اعم از جذب مشتری و به خصوص افزایش خرید بخصوص خری ناگهانی آن ها است. هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر محیط فروشگاه بر قصد خرید ناگهانی بوده است. روش تحقیق حاضر توصیفی است که به روش پیمایش انجام شده است و از حیث هدف جزء تحقیقات کاربردی بشمار می رود؛ ابزار پژوهش حاضر پرسشنامه می باشد که روایی آن به تائید اساتید راهنما و مشاور و خبرگان بازایابی فروشگاه هایپراستار رسیده است و پایایی آن نیز برای هر متغیر بیشتر از 0.7 بوده است. جامعه آماری این پژوهش، مشتریان فروشگاه هایپراستار هستند که اقدام به خرید شکلات و شیرینی از این فروشگاه نموده اند که جزء جوامع نامحدود بشمار می رود؛ در مجموع نمونه این تحقیق با توجه به فرمول کوکران، 349 نفر بوده است که با پخش تعداد پرسشنامه بیشتر در مجموع 400 نمونه سالم مورد تحلیل قرار گرفت؛ در این تحقیق جهت نمونه گیری از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شده است؛ تجزیه و تحلیل اطلاعات با توجه به مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل 8.54 انجام شده است و نتایج نشان از تاثیر مثبت و معنادار اجزای محیط فروشگاه بر قصد خرید ناگهانی داشته اند؛ از طرفی احساس مثبت مشتریان بر خرید ناگهانی و احساس منفی بر اضطرار مشتریان در خرید ناگهانی تاثیر نداشته است.
    Abstract
    In our current competitive market, every marketing success depends on many factors. Commodities and services markets have been changed and complicated seriously, costumers needs have been changed and their expectations have been increased. To exist in this highly competitive field, the companies should pay attention to some factors which influence on the consumers purchase decision and finally their sale. One of the irrefutable facts of commerce world and today competition is the effect of internal atmosphere of malls on the consumers behavior including attracting consumers, and especially purchase increase like sudden purchase. The study goal is to investigate the effect of mall atmosphere on sudden purchase intention. The present study method is descriptive which has been done by the survey method and its goal is applied form? The study tool is questionnaire, its validity has been confirmed by marketing advisors, supervisor professors and elites of HYPERSTAR shopping center and its reliability has been more than 0.7 for every variable. The statistics population of study is the consumers of HYPERSTAR shopping center who have bought candy and sweets who are considered as the unlimited population, study sample is 349 individuals with Chocoran formula, by distributing more questionnaires generally 400 correct ones have been analyzed. In the study, the accessible sampling method has been used for sampling. Data analysis has been done by structural equations modelling and Lizrel 8.54 software and the modelling results show the positive and significant effect of shopping center atmosphere on the sudden purchase intention, the positive and negative consumers effects do not influence on the consumers distresses for sudden purchase. Key words Shopping center atmosphere, sudden purchase intention, HYPERSTAR shopping center.