عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند بر توسعه مهارتهای کارآفرینی سازمانی در صنعت چاپ و نشر استان قم



    دانشجو در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند بر توسعه مهارتهای کارآفرینی سازمانی در صنعت چاپ و نشر استان قم" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002487;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76647;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002487;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76647
    تاریخ دفاع
    ۱۲ تیر ۱۳۹۵

    پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازاریابی رابطه‌مند بر توسعه مهارتهای کارآفرینی سازمانی در صنعت چاپ و نشر استان قم صورت گرفته است. این پژوهش از حیث هدف کاربردی و از نظر شیوه جمع آوری دادها توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان و در صنعت چاپ و نشر استان قم می باشد. و حجم نمونه ما 384 نفر محاسبه گردید، نمونه گیری به روش تصادفی ساده متناسب با حجم نمونه می باشد، ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه است که شامل 37 سوال اصلی مربوط به متغیرهای تحقیق و 3 سوال جمعیت شناختی در این زمینه تنظیم گردیده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون های تحلیل مسیر، آزمون تی جوامع مستقل، آنالیز واریانس یک عاملی، آزمون تی تک نمونه ای با نرم افزار spss22 و مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار Amos استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان می دهد که بازاریابی رابطه‌مند بر توسعه مهارتهای کارآفرینی سازمانی صنعت چاپ و نشر استان قم تاثیر مثبت و معنادار داشته است، هر چهار بعد بازاریابی رابطه‌مندکه شامل اعتماد، تعهد، ارتباطات، مدیریت تعارض است بر مهارتهای کارآفرینی سازمانی اثر معنادار و مثبت داشته اند.
    Abstract
    This study aimed to investigate the effect of relationship marketing on the development of entrepreneurship skills in the publishing industry has been done in Qom province. This research In terms of aim is a practical, and In terms of Data collection methods is a descriptive research. The population of this study are all employees in the publishing industry in Qom province. Population size was 100000 people that by using Morgan table in unlimited population, Sample size was calculated 384 people; sampling is randomly and according to sample size. Data collection tool is a questionnaire. Content validity approved by the supervisor and consultant and structural validity of methods has been approved by structural equation model (confirmatory factor analysis). To determine the reliability of the questionnaire has done a pre-test, and Cronbach's alpha for the 30 employees of the publishing industry Calculated 0/902. To analyze the data have used from the path analysis, the t-test of independent communities, a factor analysis of variance, one sample t-test, by spss22 software and Amos structural equation modeling software. The results shows that relationship marketing has direct effect on the development of organizational entrepreneurship skills in the publishing industry in Qom province. The four dimensions of relationship marketing have a positive and significant effect on organizational entrepreneurship skills. Keywords: relationship marketing, organizational entrepreneurship, the publishing industry