عنوان پایان‌نامه

طراحی مدل یکپارچه ارزیابی سرمایه اجتماعی در باشگاه های ورزشی



    دانشجو در تاریخ ۱۴ دی ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی مدل یکپارچه ارزیابی سرمایه اجتماعی در باشگاه های ورزشی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002745;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 80389;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002745;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 80389
    تاریخ دفاع
    ۱۴ دی ۱۳۹۵

    امروزه سرمایه اجتماعی، نقش بسیار مهمی در سازمانها و جوامع دارد. سرمایه اجتماعی چکیده فرهنگ اجتماعی یا سازمانی است. اکثر سازمانها از بی اعتمادی، ارتباطات بسته و رسمی بودن بیش از حد رنج می برند که به منظور حل این مشکل باید تغییراتی در راستای اعتماد متقابل، ارتباطات بازتر، انعطاف پذیری شخصی و سازمانی بیشتر ایجاد کرد. شناسایی ابعاد و عوامل موثر بر ارزیابی سرمایه اجتماعی در باشگاههای ورزشی، طبقه بندی و اولویت بندی آن عوامل و طراحی مدل سرمایه اجتماعی در باشگاههای ورزشی، اهداف غایی این پژوهش را می سازند. رویکرد انجام پژوهش، ترکیبی آمیخته اکتشافی است که شامل دو بخش کیفی و کمی است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش و شیوه گردآوری و تحلیل داده ها، توصیفی- تحلیلی بوده و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را در بخش کیفی، باشگاه های ورزشی استان کرمانشاه و طرح نمونه برداری غیراحتمالی از نوع نمونه گیری قضاوتی می باشد .جامعه آماری در بخش کمی نیز 15نفر از خبرگان و کارشناسان می باشند. ابزار گردآوری داده ها اسناد، مصاحبه و پرسشنامه می باشد. شیوه تحلیل داده ها در مرحله کیفی، تحلیل تم و در مرحله کمی روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی می باشد. در آخر فهرستی از مولفه های لازم برای باشگاه های ورزشی از طریق مصاحبه با مدیران باشگاه های ورزشی استان کرمانشاه بدست می آید که به وسیله ی پخش پرسشنامه هایی بین نخبگان و کارشناسان ورزشی، اولویت بندی می شوند و اهمیت هر کدام از ابعاد آن بدست می آید. براساس نتایج بدست آمده، عامل رعایت عدالت در عوامل شناختی، عامل همکاری به عنوان الزام در رابطه ای، عامل تعاملات و روابط کاری رسمی در ساختاری و عامل اعتماد به برند در عوامل نگرشی در رتبه اول قرار گرفتند و براساس نظرات خبرگان دارای اهمیت بالایی بوده اند.
    Abstract
    Today, social capital plays an important role in organizations and communities.Social capital is a summary of social or organizational Culture. Most organizations is suffering from distrust,formal and close communication and for solving this problem some changes should happen in the direction of mutual trust, open communication, personal resilience and created more institutional. Identification of factors affecting the assessment of social capital in sports clubs, classification and prioritization and designing the model of social capital in sports clubs make up the ultimate goals of this study. Approach to research, exploratory mixed compound that includes both qualitative and quantitative. This research in terms of objective is practical, in terms of method collection the data and analyze it, is descriptive – scaling , statistical community This research in quality part is sports clubs Kermanshah province and the nonprobable sampling of sampling is judgment. The population consists of 15 experts in the quantitative part. Data collection tools are documents, interviews and questionnaires. The method in the qualitative phase is theme analysis and in quantitative phase is fuzzy AHP method. At the end a list of the essential com ponents for sports clubs through interviews with managers of sports clubs of Kermanshah Province are obtained which prioritize by questionnaires between elite sport experts, and importance of each of its dimensions are gained. According to the results, regard justice on cognitive factors, cooperation as a requirement in a relationship, cooperation and official working relations in the structure and operating reliable brand in attitudinal factors are in the first place and based on expert’s opinions have importance. Keywords: social capital- sport’s club- several fielded career decision-making skills - fuzzy analytic hierarchy process (FAHP).