عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر تعهد عاطفی:نقش تعدیلگری تصویر برند (پیمایش پیرامون هواداران تیم فوتبال خیبر خرم آباد)
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی- مدیریت تحول
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002668;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79291;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002668;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79291
- تاریخ دفاع
- ۱۴ دی ۱۳۹۵
- دانشجو
- نیلوفر شیرپی
- استاد راهنما
- مرتضی سلطانی
- چکیده
- هدف این پژوهش بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر تعهد عاطفی و همچنین بررسی نقش تعدیل گری تصویر برند در رابطه بین سرمایه اجتماعی و تعهد عاطفی می باشد. نوع پژوهش کاربردی و روش پژوهش نیز همبستگی است. جامعهآماری هواداران تیم خیبر خرم آباد لرستان در شهر خرم آباد در نظر گرفته شدند، که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انجام گردید، تعداد نمونه مورد نظر 384 نفر بدست آمد. برای جمعآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی و نرمافزارهای SPSS22 و LISREL8.8 و WarpPLS4 انجام گردید. یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل آماری پژوهش نشان می دهد که سرمایه اجتماعی بر تعهد عاطفی تأثیر مثبت و معنادرای دارد؛ بعد ساختاری سرمایه اجتماعی بر تعهد عاطفی تأثیر مثبت و معناداری دارد. بعد ارتباطی سرمایه اجتماعی بر تعهد عاطفی تأثیر مثبت و معناداری دارد. بعد شناختی سرمایه اجتماعی بر تعهد عاطفی تأثیر مثبت و معناداری دارد. نقش تعدیل گری تصویر برند در رابطه بین سرمایه اجتماعی و تعهد عاطفی نیز تأیید شده است. همچنین نقش تعدیل گری تصویر برند در رابطه بین هر یک از ابعاد سرمایه اجتماعی و تعهد عاطفی نیز تأیید شده است.
- Abstract
- This study aims to investigate the effect of social capital on affective commitment and investigate the moderator role of brand image in the relationship between social capital and affective commitment. This study is an applied research and its method is correlation. The study statistical population consists of all fans of Kheybar’s team in Khorramabad which 384 fans have been chosen as the study sample using of convenience sampling method. The tool used for data collection is a questionnaire. In order to data analysis, the descriptive and inferential statistics methods and SPSS22, LISREL8.8 and WarpPLS4 softwares have been used. The Results of research statistical analysis showed that social capital has a positive and significant effect on affective commitment. The structural dimension of social capital has a positive and significant effect on affective commitment. The relational dimension of social capital has a positive and significant effect on affective commitment. The Cognitive dimension of social capital has a positive and significant effect on affective commitment. Moreover, the moderating role of brand image in the relationship between social capital and affective commitment has been confirmed. In addition, the moderating role of brand image in the relationship between each of social capital dimensions and affective commitment has been confirmed. Keywords: Social Capital, Affective Commitment, Brand Image, Kheybar’s Team in Khorramabad.