ارزیابی وضعیت موجود فرایندهای مدیریت منابع انسانی بانک رفاه کارگران براساس استاندارد ۳۴۰۰۰ تعالی سازمانی
- رشته تحصیلی
- مدیریت دولتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 81324;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 81324
- تاریخ دفاع
- ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- رضا زینالی نامی
- استاد راهنما
- آرین قلی پور
- چکیده
- هدف این پژوهش سنجش وضعیت فرایندهای موجود مدیریت منابع انسانی بر اساس یکی از مدل های تعالی منابع انسانی به نام استاندارد 34000 تعالی منابع انسانی در بانک رفاه کارگران است. برای موفق شدن در محیط کسب وکار رقابتی امروز جهان سازمان ها باید برای منابع انسانی باکیفیت و کمیاب رقابت کنند، استاندارد 34000 تعالی منابع انسانی رویکردی است که به کسب و کارها کمک می کند تا توانایی شان در جذب، توسعه، انگیزش و نگهداشت پرسنل را افزایش دهند. درحالیکه سطوح قابلیت و شایستگی نیروی کار و سازمان خود را نیز ارتقا می دهند. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از نظر نحوه گردآوری داده ها بر اساس تحلیل محتوای مصاحبه و با تکنیک تحلیل تم و به روش کیفی انجام می گیرد. جامعه آماری این پژوهش کارکنان ادارات و واحدهای مرتبط با حوزه مدیریت منابع انسانی بانک رفاه کارگران است. داده های اولیه پژوهش از طریق منابع کتابخانه ای جمع آوری گردید و پس از انجام مصاحبه ها با تحلیل محتوای آنها و بدست آمدن تم های فرعی و اصلی مصاحبه ها، نتیجه ارزیابی وضعیت این فرایندها در این مدل بررسی شد. درنهایت فرایندها در سه وضعیت سبز، زرد و قرمز سنجش و سطح بلوغ مدیریت منابع انسانی در سطح میانی ارزیابی گردید.
- Abstract
- The aim of this research is evaluation of Human resource management processes based on one of HR excellence models named STANDARD 34000 GM-HRM in Refahe-Kargaran Bank. For being successful in Today’s competitive business environment in worldwide, organizations should compete with each other to achieve qualified and valueable human resources. The GM-HRM 3400 STANDARD is an approach which helps businesses to not only increase their abilities about developing, investment, motivation and keeping of their personnel, but also promote the level of their organization and human resources. This research is applied research and research method is qualitative. collecting data method is based on interviews with using thematic analysis. The statistical population of this research is unites related to human resource department in Refahe-Karegran Bank. Fundamental data is collected through secondary data to find main concepts, after then, we conducted interviews and analyzed results. As a result, main and subordinate theme found. Consequence of evaluation was studied in this model. Finally, processes were categorizing in three groups green, yellow and red. In this case, maturity level of human resources management was evaluated in meso-level.