عنوان پایاننامه
شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر قصد خرید لوازم ورزشی از طریق رسانه های اجتماعی
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی- مدیریت تحول
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002484;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76640;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002484;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76640
- تاریخ دفاع
- ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- مرتضی آریان فر
- استاد راهنما
- مرتضی سلطانی
- چکیده
- با گسترش روز افزون فناوری اطلاعات، اینترنت و رسانههای اجتماعی نیز بصورت بخشی جدا نشدی از زندگی هر فرد درآمدهاند، در همین راستا بسیاری از شرکتهای مطرح درزمینه لوازم ورزشی با بهرهگیری از این بستر و جذب مخاطب در رسانههای اجتماعی توانستهاند به رشد فراوانی دست یابند. متأسفانه بسیاری از تولیدکنندههای داخلی فعال در این حوزه به دلیل عدم شناخت کافی در مورد پتانسیل موجود در رسانههای اجتماعی، فرصت بهرهبرداری از این فنّاوریها را بهراحتی از دست میدهند. هدف این پژوهش شناسایی و رتبهبندی عوامل تأثیرگذار بر قصد خرید لوازم ورزشی در میان کاربران رسانههای اجتماعی، با استفاده از تکنیک برنامه ریزی ترجیحات فازی لگاریتمی میباشد. روش پژوهش توصیفی و به لحاظ هدف کاربردی می باشد. روایی صوری پرسشنامه بوسیله خبرگان حوزه بازرایابی و رسانه های اجماعی تایید گردید. با مرور پژوهشهای پیشین و همچنین بهرهگیری ازنظرات خبرگان، ابتدا 30 متغیر تأثیرگذار بر قصدخرید شناسایی گردید، سپس این متغیرها جهت وزن دهی در قالب پرسشنامه ای در اختیار چند تن از خبرگان حوزه بازاریابی قرار گرفت و از میان 30 متغیر مذکور، 10 متغیر با توجه به وزن و اهمیتشان استخراج گردیدند. این 10 متغیر در قالب پرسشنامهای فازی جهت وزن دهی در اختیار 15 تن دیگر از خبرگان رسانههای اجتماعی قرار گرفت و درنهایت از طریق نرمافزار گمز این متغیرها وزن دهی و رتبهبندی گردیدند. نتایج این تحقیق نشان میدهد که متغیرهای: اعتماد، امنیت، ادراک از قیمت، تبلیغات دهان به دهان، ریسک درک شده، ارزش ویژه برند، راحتی، تسهیلات، تبلیغات دهان به دهان آنلاین و وفاداری به برند به ترتیب دارای بیشترین اهمیت بر قصد خرید از دید کاربران را دارا هستند.
- Abstract
- Today, with increasingly technology development, the internet and social media have been gotten an inseparable part of one’s life. So many active of companies in sport goods like clothing such as Adidas, Nike, etc. have been achieved to abundant growth with using of this context and audience attraction in social media. Unfortunately many active domestic manufacturers in this area lose the opportunity of operation of these technologies because of lack of enough knowledge about social media potential. The goal of this paper is identifying and ranking effective factors on purchase intention of sport goods through social medias users specially Instagram with LFPP’s method. This research method is descriptive and in terms of target is applicable .The face validity of questionnaire is confirmed by marketing and social media’s experts. So that, beginning 30 effective variables on purchase intention have been identified with review of previous researches and expert’s opinions. Then these variables in the form of questionnaires have been given to marketing experts for weighting and between of these 30 variables, 10 variables were extracted according to their weight and importance. These 10 variables in the form of questionnaire have been given to 15 users of social media for weighting and finally were weighted and ranked via GAMS software. The results show that variables: Reliability, Security, Perceived Price, WOM, Perceived Risk, Brand Equity, Conveniently, Facilities(Service), E-WOM and Brand Loyalty Respectively, are the most important factors in users point of view. Keywords: Purchase intention, social media, LFPP, Sporting Goods.