عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر حس لذت جویی،نوگرایی و قیمت درک شده بر وفاداری مصرف کنندگان؛با ملاحظه نقش میانجی رضایت و ارزش درک شده
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی- مدیریت تحول
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002536;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77222;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002536;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 77222
- تاریخ دفاع
- ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- فاطمه پهلوانی نژادکشکوئیه
- استاد راهنما
- علی حمیدی زاده
- چکیده
- پژوهش حاضر در پی بررسی میزان تاثیر ابعادی همچون نوگرایی، لذت جویی و قیمت درک شده بر وفاداری مصرف کنندگان در پارک آبی دهکده آبی پارس شهر تهران است. روش تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده ها توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی مصرف کنندگانی بوده است که در اردیبهشت و خرداد 1395 از خدمات دهکده آبی پارس استفاده کرده اند. روش نمونه گیری تحقیق، غیرتصادفی بوده است و نمونه آماری براساس فرمول کوکران، 384 نفر تعیین گردید. از پرسشنامه به عنوان ابزار اصلی در گردآوری داده ها استفاده شده است. برای تحلیل داده ها از مدلسازی معادلات ساختاری از طریق نرم افزار آموس استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که متغیر نوگرایی بر روی دو متغیر لذت جویی و رضایت مصرف کننده تاثیر معناداری دارد، اما بر متغیر ارزش درک شده تاثیر معنادار ندارد. همچنین متغیر لذت جویی و قیمت درک شده بر ارزش درک شده مصرف کنندگان و متغیر رضایت بر وفاداری مصرف کنندگان تاثیر معنادار دارند. این در حالی است که لذت جویی بر رضایت و همچنین ارزش درک شده بر رضایت و وفاداری مصرف کنندگان تاثیرمعنادار ندارد. نتایج این تحقیق مدیران پارک های آبی را از لزوم توجه به ابعاد نوگرایی، لذت جویی و قیمت درک شده و تلاش برای ارتقا آن جهت افزایش وفاداری مصرف کنندگان آگاه می سازد.
- Abstract
- This Study Aims To Consider The Impact Of Dimensions Such As Novelty, Hedonic And Perceived Price On Consumers’ Loyalty At The Water Park Of The Pars Water Village In Tehran. The Research Method In Terms Of Aim Is Applied, And In Terms Of The Data Collection Is Descriptive And Survey. The Statistical Population Included Of All Consumers Who Used The Services Of The Pars Water Village In May And June 2016. The Research’s Sampling Method Was Random And The Statistical Sample According To The Cochran Formula, Was 384. A Questionnaire Was Used As The Main Tool In Data Collection. For Data Analysis, Structural Equation Modeling By AMOS Software Was Used. The Results Show That Novelty Variable Has Meaningful Effect On Consumer’s Hedonic And Satisfaction Variables, But Has No Meaningful Effect On The Perceived Value Variable. Also Hedonic And Perceived Price Variables On Constumers’Perceived Value Variable And Satisfaction Variable On Consumers’ Loyalty Variable Have Meaningful Effects. However, The Hedonic On Satisfaction And Also The Perceived Value On Satisfaction And Loyalty Of Consumers Have Not Meaningful Effect. The Results Of This Study Inform Water Parks Managers About The Necessity Of Attention To Aspects Of Novelty, Hedonic And The Perceived Price And Effort To Improve It, In Order To Increase Consumers’ Loyalty. Keywords: Perceived Value, Satisfaction, Perceived Price, Hedonic, Novelty, Loyalty