عنوان پایان‌نامه

بررسی مقایسه ای عوامل موثر بر پیشرفت شغلی اعضای هیات علمی ایران و عراق



    دانشجو در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی مقایسه ای عوامل موثر بر پیشرفت شغلی اعضای هیات علمی ایران و عراق" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74479;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74479
    تاریخ دفاع
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

    این پژوهش با هدف بررسی مقایسه ای عوامل موثر بر پیشرفت شغلی اعضای هیأت علمی ایران و عراق انجام شده است. جامعه آماری مورد نظر در این تحقیق ، اعضای هیأت علمی دانشگاه های تهران و مستنصریه بوده اند . این تحقیق از لحاظ نوع توصیفی بوده و از لحاظ هدف نیز کاربردی است . علاوه بر آن، برای گرداوری داده های مورد نیاز در این پژوهش از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است . در این راستا، جهت سنجش مولفه های مرتبط با عوامل فردی و سازمانی موثر بر پیشرفت مسیر شغلی ، از پرسشنامه استاندارد سانتی و همکاران (2015) استفاده شده است . تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شده است . برای آزمون فرضیات و سوالات تحقیق ، از آزمون های تی تک نمونه ، تی دو نمونه ای مستقل و فریدمن استفاده شده است . بر اساس نتایج بدست آمده از آزمون های تی تک نمونه ای و تی دو نمونه ای مستقل ، میان وضعیت عوامل فردی و سازمانی موثر بر مسیر پیشرفت شغلی اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران و مستنصریه ، اختلاف معناداری وجود دارد . از طرفی ، نتایج حاصل از آزمون فریدمن نشان داده که ترتیب عوامل موثر بر مسیر پیشرفت شغلی اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران بدین صورت است : ارزیابی عملکرد ، مشاوره مسیر شغلی ، اطلاعات مسیر شغلی ، خودارزیابی ، آموزش ، نقشه مسیر شغلی ، اهداف مسیر شغلی و توسعه فردی . همچنین نتایج حاصل از آزمون فریدمن نشان داده که ترتیب عوامل موثر بر پیشرفت مسیر شغلی اعضای هیأت علمی دانشگاه مستنصریه بدین صورت است : نقشه مسیر شغلی ، خودارزیابی ، ارزیابی عملکرد ، اطلاعات مسیر شغلی ، اهداف مسیر شغلی ، توسعه فردی ، مشاوره مسیر شغلی و آموزش . واژگان کلیدی : اعضای هیات علمی ، پیشرفت شغلی ، مسیر پیشرفت شغلی، خودارزیابی، نقشه مسیر شغلی، اهداف مسیر شغلی، توسعه فردی، ارزیابی عملکرد، آموزش، اطلاعات مسیر شغلی و مشاوره مسیر شغلی.
    Abstract
    This study aimed to evaluate and compare the factors affecting the career development of faculty members Iran and Iraq have been carried out. The target population in this study were faculty members of Tehran and Al-Mustansiriya. The research in terms of type, can be applied descriptive purpose. In addition, to collect the required data in this study, a standard questionnaire was used. In this regard, in order to assess factors related to individual and organizational factors influencing the career path of progress, the standard questionnaire santi and colleagues (2015) have been used. Data analysis was conducted in two descriptive and inferential statistics. To test the hypothesis and research questions, one-sample t-test, Friedman and independent two-sample t has been used. Based on the results from one sample t-test and two-sample t-test, the status of individual and organizational factors affecting the career development of faculty members of Tehran University of Mustansiriya, there is a significant difference. On the other hand, the results of Friedman test showed that the factors affecting the career development of faculty members of Tehran University as follows: Performance evaluation, career counseling, career path information, self-assessment, training, career path map, career and personal development goals. The results of Friedman test showed that the factors affecting the progress Mustansiriya University faculty career path is as follows: Map career path, self-assessment, performance evaluation, career information, career objectives, personal development, career counseling and training. Key words : career advancement، faculty members، Self-assessment ، Mapping Career ، Identification Enterprises Achieve Career Goals ، Personal Development ، Performance Assessment ، Related Education Career ، Career Information ، Career Counseling