عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه بین توانمندی رهبری استراتژیک و تغییر و یادگیری استراتژیک (مورد مطالعه: دانشگاه های دولتی شهر تهران



    دانشجو در تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه بین توانمندی رهبری استراتژیک و تغییر و یادگیری استراتژیک (مورد مطالعه: دانشگاه های دولتی شهر تهران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75298;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75298
    تاریخ دفاع
    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    استاد راهنما
    علی حیدری

    هدف اصلی این تحقیق بررسی همبستگی بین توانمندی رهبری استراتژیک با تغییر استراتژیک و یادگیری استراتژیک بود. این تحقیق، تحقیقی کمی و کاربردی بود و از روش پیمایشی برای جمع آوری داده ها در آن استفاده شد. از پرسشنامه ساختاریافته و محقق ساخته بعنوان ابزار تحقیق استفاده گردید. جامعه آماری تحقیق حاضر، اعضای هیئت علمی دانشکده های دانشگاه تهران بوده که??? نفر از آنها پرسشنامه مذکور را پر نمودند. از تحلیل همبستگی و عاملی برای بررسی رابطه بین متغیرهای تحقیق استفاده شد. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که در دانشگاههای شهر تهران، بین توانمندی رهبری استراتژیک و یادگیری استراتژیک رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین تغییر استراتژیک و یادگیری استراتژیک نیز رابطه معناداری برقرار می باشد. اما بین توانمندی رهبری استراتژیک با تغییر استراتژیک رابطه ای بدست نیامد. تیم مدیریت ارشد دانشگاهها و دانشکده ها به دلیل حاکمیت سیاستگذاری های بالادستی از سوی وزارت علوم، نقش پر رنگی در تحول و تغییرات اساسی در محیط آکادمیک خود ندارند. اما تقویت توانمندی رهبری استراتژیک و یادگیری استراتژیک در آنها می تواند، نقش آنها را در زمینه مذکور پر رنگ تر و اثرگذارتر نماید.
    Abstract
    Main aim of this research is to investigate relationships among Strategic leadership Capability, Strategic Learning and Strategic Change. This research is quantitave and Applied one. Also, survey method has been used for data collection. researcher-made and structured questionnaire is the research instrument. Statistical Population of the current research are board’s member of Tehran universities in which questionaire distributed. Correlation and confirmatory factor analysis have been used to examine the relationship among research variables. Based on data from 140 member of boards in Tehran, we found that in Tehran universities three is no relationship between Strategic Leadership Capabilities and Strategic Change. Also, there is a meaningful relationship between Strategic Leadership Capabilities and Strategic Learning. Due to central policy making by science ministry , Top managerial teams in departments and universities have note eminent role in substantial changes in academic environments. But, reinforcing Strategic Leadership and Strategic Learning Capabilities among top managerial teams of departments and schools can lead to colorful and active role of them in transformations of academic areas.