عنوان پایان‌نامه

ارائه چارچوبی جهت شناسایی و اولویت بندی توانمندی های پشتیبان فرآیند توسعه خدمت جدید (NSD) کاربردی از مطالعه موردی



    دانشجو در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارائه چارچوبی جهت شناسایی و اولویت بندی توانمندی های پشتیبان فرآیند توسعه خدمت جدید (NSD) کاربردی از مطالعه موردی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت تکنولوژی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76396;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76396
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    تحولات سریع فناورانه، تغییرات محیط رقابتی و بروز دگرگونی در نیاز مشتریان سبب گردیده که بنگاه‌ها، راهبردهای خود را مورد بازنگری قرار داده و با شناسایی موارد کلیدی که بیشترین تاثیر گذاری را در تصمیم گیری‌ها و جهت دهی آن‌ها ایفا می کند، به بهبود مستمر بپردازند؛ چرا که تکیه و اعتماد صرف، به اهرم های رقابتی سنتی مثل افزایش کیفیت و کاهش هزینه و تمایز در ارائه محصولات و خدمات کافی نیست، بلکه داشتن توانمندی های پویا برای پاسخگویی هرچه بهتر به نیازهای مشتری و بازار ضروری است. بنابراین توسعه خدمت جدید به عنوان یک مفهوم رقابتی مهم در بسیاری از صنایع خدماتی شناخته شده است. از آنجایی که عمده تحقیقات گذشته، در حوزه توسعه خدمت جدید، بیشتر بر خود نوآوری متمرکز بوده و در بسیاری موارد به توانمندی های مورد نیاز برای پیاده سازی نوآوری آن کمتر توجه شده است، شاهد نرخ بالای شکست نوآوری خدمات بوده ایم. در نتیجه اگر شرکتها و سازمان های خدماتی درپی بهبود درصد پایین موفقیت خود باشند، توسعه دانش مؤثر بر عملکرد تلاش های نوآوری، بحرانی و مهم تلقی می شود. با این حال، به این نتیجه می رسیم که در واقع بدون وجود توانمندی های مورد نیاز برای پیاده سازی نوآوری ها، سازمان ها با ناکامی و شکست مواجه می شوند. بنابراین پژوهش حاضر با ارائه چارچوبی به شناسایی و اولویت بندی توانمندی های پشتیبان فرایند توسعه خدمت جدید می پردازد. از این رو با مصاحبه با خبرگان صنعت بانکداری و با استفاده از تحلیل تم، توانمندی های پشتیبان فرایند توسعه خدمت جدید شناسایی شده و اولویت توانمندی های شناسایی شده با استفاده از تکنیک دیمتل فازی تعیین گردیده است.
    Abstract
    Rapid technological changes, changes in the competitive environment and incidence of altered customer needs has led firms to revise their strategies and by identifying key issues influencing their decisions to continuous improvement. So new service development as a concept of competition in many service industries is known. Since most previous studies have focused on service innovation and in many cases, the capabilities needed to implement innovation are neglected, the high failure rate based on service innovation is evident. To the conclusion, without capabilities needed, organization fails. So, this study identify supportive capabilities of new service development process, Through interviews with experts in the banking industry by using theme analysis and then prioritize identified capabilities by using fuzzy DMATEL technique. Keywords: New service development, Capability, Key factors of success, Theme analysis, perioritize