عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر نظرات آنلاین مشتریان بر انتخاب نهایی کالا با استفاده از روش تجزیه و تحلیل متقارن(conjoint analysis)
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی -بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75340
- تاریخ دفاع
- ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
- دانشجو
- نوشین معتمدی دهکردی
- استاد راهنما
- سیدابوالقاسم میرا
- چکیده
- ظهور اینترنت به عنوان یک رسانه تعاملی تصور غالب از مخاطب رسانه ها که افرادی منفعل و صرفاً گیرنده اطلاعات بودند را دستخوش تغییرات زیادی کرد. مخاطب اینترنت بر خلاف مخاطب رسانه های سنتی منفعل نیست و نقش تعیین کنندهای در تولید و توزیع محتوا ایفا میکند.پدیده نظردهی آنلاین کالای خریداری شده به سرعت در سالهای اخیر همه گیر شده است و کمتر وبسایت خرده فروشی معتبری را می توان یافت که از چنین خدمتی استفاده نکند. از یک منظر نظرات آنلاین مشتریان می تواند موجب اعتماد بیشتر مشتری به کیفیت کالاهای ارائه شده در فضای وب گردد. در حقیقت، با سهیم کردن مشتری جدید در تجربه دیگران در استفاده از کالای مورد نظر، یک وبسایت خرده فروشی میتواند اعتماد مشتری را افزایش دهد. بدین ترتیب، وبسایت با دادن اطلاعات بیشتر به مشتری، انتخاب را برای وی آسان کرده و اطمینان وی را افزایش می دهد. به بیان دیگر، نظرات آنلاین مشتریان همان نقشی را ایفا می کند که قیمت و برند کالا به طور معمول بر عهده دارند. از این رو آگاهی از میزان اثر گذاری نظرات آنلاین مشتریان بر نحوه خرید در عین حال که از منظر مالی در کوتاه مدت اهمیت دارد، از منظر رابطه پایدار مشتری و شرکت در بلندمدت نیز واجد ارزش است. در همین راستا، تفکیک کردن اجزای نظرات آنلاین مشتریان و در نظرگرفتن تعامل آنها کمک می کند تا مولفه های اثر گذار بر تصمیم گیری مشتریان به طور دقیق مشخص شود و تنها بر برآیند آنها تکیه نشود. در این پژوهش سه متغیر تشکیل دهنده نظرات آنلاین مشتریان که شامل تعداد یا حجم نظرات، میانگین نظرات و واریانس نظرات هستند، توضیح داده میشوند و اثر هر کدام از آنها بر احتمال انتخاب کالا بررسی میشود. همچنین اثر تعاملی واریانس بر حجم نظرات مورد بررسی قرار میگیرد
- Abstract
- Abstract This study attempts to uncover the decomposing effects of online customer reviews regarding products quality on customers’ ultimate choices. In doing so, different dimensions of customer reviews such as number of reviews, homogeneity of reviews, and their variance are investigated. The aggregate 94 effects of those dimensions on customers’ choices are then analyzed. In addition, based on the value of brand, price, and products’ attributes from customers’ perspective, their ultimate choices are examined