شناسایی و اولویت بندی ابعاد و مولفه های کارآفرینی سازمانی در شرکت های چند کسب و کاره (مورد مطالعه: شرکت تام ایران خودرو)
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76215;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76215
- تاریخ دفاع
- ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- احمد نیک پور
- استاد راهنما
- محمدعلی شاه حسینی
- چکیده
- کارآفرینی سازمانی یکی از موضوعات مهم در پژوهش های دانشگاهی و نیز دنیای کسب و کار هست. شرکت های چند کسب و کاره، به دلیل تأثیر گسترده ای که بر روی اقتصاد، کسب و کار و به طورکلی جامعه دارد، نیازمند توجه زیادی درزمینه کارآفرینی سازمانی میباشند. شرکت تام ایران خودرو که مسئولیت انجام پروژههای کلان فنّاوری داخلی و خارجی را بر عهده دارد نیز از جمله شرکتهای بزرگی است که میتواند سهم قابل توجهی در توسعه این مفهوم داشته باشد. در این پژوهش، پس از مطالعه منابع کتابخانهای، چارچوب اولیه مناسب برای ابعاد و مؤلفههای کارآفرینی سازمانی در شرکتهای چند کسب و کاره انتخاب شده و در ادامه با استفاده از روش دلفی و با استفاده از نظرات خبرگان شرکتهای چند کسب و کاره ،این چارچوب تکمیل شد. در ادامه، لیست نهایی شامل 8 بعد و 32 مؤلفه کارآفرینی سازمانی تهیه شده و با استفاده از نظرات مدیران شرکت تام ایرانخودرو و به روش تحلیل سلسله مراتبی اولویتبندی شده است.نهایتا مشخص شد مهارت به عنوان مهمترین بعد و شناسایی فرصت به عنوان مهمترین مولفه انتخاب شد.
- Abstract
- Corporate entrepreneurship is one of the important issues in academic research and the business world, he adds. Multi-business companies, due to extensive impact on the economy, business and society in general, an important loss requires a lot of attention in the field of entrepreneurship. Universal, the framework was completed. Then, the final list of corporate entrepreneurship dimensions and components produced using TAM Iran Khodro Company managers and the analytical hierarchy process is prioritized.