عنوان پایاننامه
تدوین استراتژی های توسعه صادرات خرمای ایران به کشورهای آسیای جنوب شرقی
- رشته تحصیلی
- مدیریت MBA - استراتژی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 912;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73938
- تاریخ دفاع
- ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- هادی فرهنگی
- چکیده
- هدف اصلی این پژوهش بررسی عوامل موثر بر توسعه صادرات خرمای ایران به کشورهای آسیای جنوب شرقی می باشد. جامعه آماری تحقیق کلیه کارشناسان شرکت های صادرکننده خرما در تهران است که با استفاده از جدول مورگان تعداد 181 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شده¬اند. دوره زمانی تحقیق سه ماهه اول سال 1394 می باشد. روش گردآوری داده ها از روش کتابخانه ای و توزیع پرسشنامه می باشد. آزمون فرضیات از روش آزمون همبستگی، رگرسیون چندگانه و آزمون فریدمن انجام شد. در این پژوهش توسعه صادرات به عنوان متغیر وابسته و متغیرهای پارامتر قیمت گذاری، کیفیت محصول، بهبود در بستهبندی، استفاده از تکنولوژیهای جدید، استفاده از ترفیعات پیشبرد فروش مناسب، ایجاد مراکز اطلاعرسانی کارآمد برای صادرکنندگان، سیستم حمل و نقل مناسب و قوانین و مقررات اداری و مالی و سیاستهای حمایتی دولت به عنوان متغیرهای مستقل می باشند. نتایج تحقیق نشان داد پارامتر قیمت گذاری، کیفیت محصول، بهبود در بستهبندی، استفاده از تکنولوژیهای جدید، استفاده از ترفیعات پیشبرد فروش مناسب، ایجاد مراکز اطلاعرسانی کارآمد برای صادرکنندگان، سیستم حمل و نقل مناسب و قوانین و مقررات اداری و مالی و سیاستهای حمایتی دولت بر توسعه صادرات تأثیر مستقیم و معناداری دارند و تأثیر قوانین و مقررات اداری و مالی و سیاستهای حمایتی دولت بر توسعه صادرات از بقیه متغیرها بیشتر است.
- Abstract
- The main aim of this study is to investigate the effective factors in development of Iran's date export to Southeast Asian countries. The statistical population consisted of all date exporting companies experts in Tehran that 181 persons of them were chosen as a statistical sample by Morgan table. Research time period is the first quarter of 1394. Data were collected from multiple sources: Library data collection method and questionnaires. Statistical hypothesis testing is accomplished by correlation coefficient test, multiple regressions analysis and Friedman tests. In this research, export development is considered as a dependent variable and pricing, product quality, Packaging improvement, new tech usage, promotion for setting a suitable sale, creation of an efficient information centers for exporters, appropriate transportation, administrative and financial regulations and government supportive policy are considered as an independent variables. The results of research showed that the parameters include pricing, product quality, Packaging improvement new tech usage, promotion for setting a suitable sale, creation of an efficient information centers for exporters, appropriate transportation, administrative and financial regulations and government supportive policy have a significant and direct impact on export development and the impact of administrative and financial regulations and government supportive policy is more than other parameters