عنوان پایان‌نامه

بررسی مقایسه ای تاثیر تصویر برند دانشگاه تهران بر رضایت و وفاداری دانشجویان و کارکنان دانشگاه



    دانشجو در تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی مقایسه ای تاثیر تصویر برند دانشگاه تهران بر رضایت و وفاداری دانشجویان و کارکنان دانشگاه" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002571;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78694;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002571;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78694
    تاریخ دفاع
    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    دانشجو
    محمد خسروی
    استاد راهنما
    ابوالفضل خسروی

    آموزش یکی از مهمترین صنعت های موجود در یک کشور محسوب می شود و نقشی حیاتی در توسعه ی ملی یک کشور به عهده دارد . این پژوهش بر آن است تا مشخص کند که آیا تفاوت معنی داری بین تاثیر ابعاد مختلف تصویر برند بر رضایت و وفاداری در میان دو قشر دانشجو و کارمند وجود دارد یا خیر . گروه اول از فرضیه های این پژوهش، تفاوت تاثیر گذاری تصویر برند و اجزاء آن را بر رضایت دانشجویان و کارمندان مورد پرسش قرار داد که در نهایت مشخص گردید تصویر برند و اجزاء آن بر رضایت در دو گروه دانشجو و کارمند تاثیر گذار نیست و شاخص های انتخاب شده برای ابعاد شناختی و عاطفی تصویر برند نتوانسته اند تاثیر معناداری بر رضایت در دانشجویان و کارمندان داشته باشند . اما گروه دیگری از فرضیه ها، تفاوت تاثیر گذاری تصویر برند را بر وفاداری دو گروه دانشجو و کارمند مورد بررسی قرار داد که مشخص گردید تنها بعد شناختی تصویر برند بر وفاداری دانشجویان و کارمندان تاثیر گذار می باشد . جامعه آماری این تحقیق را 42000 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران و 495 نفر از کارمندان دانشگاه تهران تشکیل می‌دهند که طبق فرمول کوکران تعداد نمونه 380 نفر برای دانشجویان و 216 نفر برای کارمندان انتخاب شد . به‌منظور گرداوری داده ها از دو نوع پرسش‌نامه ، یکی پرسشنامه استاندارد تصویر برند برای دانشجویان و یک پرسش نامه از طریق خبره سنجی برای کارمندان استفاده‌شده است. داده های گرداوری شده با به‌کارگیری نرم‌افزارهای SPSS و Lisrel تحلیل شده است .در این پژوهش از روش آماری توصیفی شامل فراوانی، درصد، میانگین،‌ انحراف معیار و آمار استنباطی شامل، مدل معادلات ساختاری استفاده شد .
    Abstract
    Education is considered as one of the most important industries in a country and plays a vital role in the national development of a country. This study is conducted to determine the existence of significant difference between the effects of different dimensions of brand image on satisfaction and loyalty among the students and employees. The first group of hypotheses of this study addressed the effectiveness of brand image and its components on student and employee satisfaction and finally it became clear that brand image and its components are not effective on student and employee satisfaction and the selected indicators for cognitive and emotional aspects of brand image failed to have a significant effect on students and staff satisfaction. But another group of hypotheses addressed the effectiveness of brand image on student and employee loyalty and finally it became clear that only the cognitive aspect of brand image is effective on student and employee loyalty. The population of this study consisted of495 employees and 42,000 students of Tehran University and according to Cochran formula 380 students and 216 employees were selected as samples. To collect data two questionnaires of brand image standard questionnaire for students and an expert survey questionnaire for the employees were applied. The collected data were analyzed by SPSS and Lisrel software programs. In this study descriptive statistics method including frequency, percentage, mean, standard deviation, inferential statistics and structural equation model was used.