مطالعه تاثیربرندکارفرمابررفتارشهروندی سازمانی بانقش میانجی گری هویت سازمانی وتناسب فرد-سازمان (موردمطالعه:شرکت سرمایه گذاری مهدتاژ
- رشته تحصیلی
- مدیریت دولتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78157;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 78157
- تاریخ دفاع
- ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
- دانشجو
- زهره سبزعلی
- استاد راهنما
- عباس نرگسیان
- چکیده
- امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، دغدغه بسیاری از سازمانها جهت بقا در صحنه ی رقابت، از سرمایه های فیزیکی و سرمایه ای که در گذشته ارزش بوده است، به سرمایه انسانی تغییر کرده است. سازمانها جهت نیل به اهدافشان، به کارکنانی احتیاج دارند که علاوه بر وظایف شرح شغل خود، مسئولیت و وظایف بیشتری را به صورت داوطلبانه بر عهده بگیرند. در واقع امروزه نیروی انسانی به یک عامل رقابتی در بین سازمانها تبدیل شده است. عوامل زیادی در سطح فردی و سازمانی بر انگیزه کارکنان برای بروز رفتارهای داوطلبانه در سازمانها تاثیرگذار است. وجود چنین سبک رفتاری در داخل سازمان، نیازمند اجرای دقیق و صحیح فرآیند منابع منابع انسانی در داخل سازمان است. در این پژوهش تاثیر 3 عامل جذابیت برند کارفرما، هویت سازمانی و تناسب فرد – سازمان بر رفتار شهروندی سازمانی بررسی گردیده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. پس از گردآوری اطلاعات و انجام پژوهش های آماری بر روی داده ها، مدل پژوهش تایید شد و فرضیه های پژوهش مبنی بر ارتباط مستقیم جذابیت برند کارفرما، هویت سازمانی و تناسب فرد - سازمان با رفتار شهروندی سازمانی به اثبات رسید. در انتها نیز بر اساس محدودیت ها و یا مشکلاتی دیگری که در اجرای پژوهش وجود داشته است، پیشنهاداتی ارائه شده است.
- Abstract
- physical resources and capital, which in the past has value, has changed to human capital. Organizations to achieve their goals, they need to staff duties in addition to his job description and responsibilities and duties voluntarily assume greater. In fact, today human resources has become a factor in competition between organizations. There are many factors at individual and organizational level that affect on employee motivation for voluntary behaviors in organizations . Such behavioral style within the organization, requires precise and accurate process of human resources within the organization. The effect of three factors, attractive employer brand, organizational identity and person – organization fit on organizational citizenship behavior was studied. This study is applied and the data collection method is descriptive survey. After collecting statistical information and doing research on data, models and hypotheses based on research confirms a direct correlation attractive employer brand, organizational identity and person-organization fit and organizational citizenship behavior was demonstrated. Finally, based on limitations or problems that existed in the study, a few suggestions has offered.