عنوان پایاننامه
بررسی گرایشهای مدرن تصویر سازی در طراحی پوستر
- رشته تحصیلی
- تصویرسازی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 7810;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 41445
- تاریخ دفاع
- ۲۰ تیر ۱۳۸۸
- دانشجو
- مینا ولی زاده
- استاد راهنما
- محمدعلی بنی اسدی
- چکیده
- چگونگی مرزبندی و تمایز بین پوستر های تصویرسازی شده با پوستر هایی که با سایر روش های تصویری به بیان موضوع پرداخته اند، موضوع این رساله است که سعی شده با بررسی تاریخچه پوسترهای تصویرشازی شده وهمچنین پرداختن به آثار برخی از طراحان مشهور به این مهم جواب داده شود. مطالب این رساله باتعریف پوسترو تاریخچه آن وباتاکیدبرتاریخچه پوستر های تصویرسازانه آغازشده و سپس دوسبک مهم پوسترهای لهستان و ژاپن معرفی شده اند، دلیل این انتخاب گرایش بیشتر این دو مکتب جهانی نسبت به سایر مکاتب، به تصویر سازی درطراحی پوستر است. در فصل سوم نیز به دلیل داشتن دو نوع زاویه دید متفاوت تصویرسازانه در طراحی پوستر، به معرفی دو طراح ژاپنی پیشرو پرداخته شده است ."ایکوتاناکا" که سعی در تلفیق اصول مدرنیسم با فرهنگ کشورش "ژاپن" را داشته است و "تادانوری یوکو" که آثاری با گرایشهای پست مدرنیستی و پرازعناصر تصویری دارد. در فصل چهارم و پنجم، آثار و عقاید دوطراح با گرایشهای مدرنیستی و پست مدرنیستی ، "پل رند و میلتون گلیزر " از آمریکا مورد بررسی قرار گرفته اند. گلیزر طراح وتصویرساز برجسته ، با اینکه در دوران مدرنیسم زندگی می کرد، همواره گرایشات پست مدرنیستی وفرای زمانه خود داشت، و درست در زمانی که از اهمیت تصویرسازی درطراحی پوسترکم شده بود و عکاسی جای آن را پرکرده بود،به خلق آثار تصویرسازانه فوق العاده ای همت گماشت ، علاوه بر این، او ایده ها و عقاید خود را مکتوب کرده و حتی به بررسی انگیزه ها و روش خلق آثار خود پرداخته است که در خاتمه این رساله با توجه به اهمیت این مکتوبات مجال بیشتری برای درج این مطالب در نظر گرفته شده است.
- Abstract
- The boundry between illustrastive posters and other types of posters created thorough other visual styles, is the issue of this thesis. Therefore, I tried to answer it by analysis of poster history and also by investigating some influential art work. Contains of this thesis begins with definition of poster and history of illustrative poster, and then two important poster style of Polish and Japan are introduced. In the third chapter, due to having two different perspective in illustrative poster, two Japanese Designer are introduced. (Ikko Tanaka, Tadanori Yoko) In the fourth and fifth chapter, two other Modern and Post Modern designers opinion and works are negosiated (Paul, Milton Glaser). Regarding the importance of Glaser illustrative approach in the time of modernism when most desiners were using photography in poster design, it is tried to put more emphasis on his opinin and posters.