عنوان پایان‌نامه

نقش آموزش خود تنظیمی برعملکرد خواندن و درک مطلب زبان آموزان ایرانی



    دانشجو در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "نقش آموزش خود تنظیمی برعملکرد خواندن و درک مطلب زبان آموزان ایرانی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش زبان انگلیسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 488;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 68986
    تاریخ دفاع
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    سیدمحمد علوی

    تحقیق حاضر به دنبال بررسی تاثیر آموزش مهارتهای خود تنظیمی بر نحوه عملکرد خواندن و درک مطلب دانشجویان ایرانی است. در این راستا از50 نفردانش آموززبان که در سطح متوسطه در فرهنگسرای خاوران مشغول تحصیل هستند استفاده شده است. دانش آموزان در ابتدا به دو گروه 25 نفره تقسیم شده اند. 25 نفردر گروه اول و 25 نفر در گروه دوم درمرحله بعد یک آزمون خواندن و درک مطلب ازدو گروه به عنوان پیش آزمون گرفته شد سپس مهارتهای خود تنظیمی به گروه اول تدریس داده شد این در حالی است که به گروه دوم این مهارتها و این مطالب تدریس داده نشد. بعد ازگذشت 10 جلسه از تدریس مهارتها امتحان دوم از دو گروه گرفته شد تا تاثیر آموزش این مهارتها را بر نحوه عملکرد خواندن و درک مطلب دانشجویان بسنجد. در راستای تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از فرمول ضریب همبستگی و همبستگی پیرسون استفاده شد تا در انتها تاثیر آموزش این مهارتها را بر نحوه عملکرد دانشجویان بسنجد. از اطلاعات بدست آمده از تجزیه تحلیل داده ها و دو آزمون گرفته شده قبل و بعد از آموزش رابطه ی مثبت ومعنا داری را بین آموزش مهارتهای خود تنظیمی و نحوه عملکرد خواندن و درک مطلب دانشجویان ایرانی نشان می دهد.
    Abstract
    This study investigated the role of self-regulated learning instructions on the outcome of reading comprehension test of Iranian EFL students. The participants were 50 Iranian upper-intermediate EFL students studied at khavaran language institute in Tehran. These participants divided into two groups, 25 in experimental group and 25 in control group. The participants were administered one reading comprehension test as a pre-test then the treatment begin for the experimental group with self-regulated learning strategies instructions and the control group without self-regulated learning strategies instruction. After the ten sessions the post-test was introduced to the learner in order to find any relationship between these instructions and the language achievement of learner. The data analysis procedure used were paired sample test, paired samples correlations and a pearson correlation were computed in order to find out any relationship between the variables. The data obtained from the reading comprehension test before and after the treatment indicated the existence of positive and significant relationship between self-regulated learning instruction and the outcome of reading comprehension test.