عنوان پایان‌نامه

تاثیر دوره های تربیت معلم روی خودباوری معلمان



    دانشجو در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تاثیر دوره های تربیت معلم روی خودباوری معلمان" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش زبان انگلیسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 667;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70485
    تاریخ دفاع
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

    این پژوهش به منظور بررسی اینکه دوره های آموزش مربی به بهبود سطوح عقاید کارآمدی معلمان منجر می-شود یا خیر صورت گرفته است. داده های 59 معلم بزرگسال خانم پیش از خدمت جهت آموزش در موسسه ایران مهر تهران جمع آوری شدند. به شرکت کنندگان آزمون نلسون (B 250) داده شد تا درباره¬ی دو گروه از شرکت کنندگان کنترلی و تدبیری مطمئن شوند که سطح مهارت انگلیسی مشابهی داشتند بنابراین این عامل نتایج را دچار سرگردانی نکرد. قبل از این تدبیر حس کارامدی معلمان با استفاده از حس مقیاس کارامدی معلمان طبق توسعه تسکانن_موران و ورفولک هی (2011) بررسی شد. سپس معلمان پیش از خدمت در 20 جلسه آموزش آزمایشی شرکت کردند. مجدد, همان پرسشنامه ها برای بررسی حس کارآمدی معلمان به عنوان آزمون بعدی بکار رفتند. این نتایج با استفاده از چند آزمون SPANOVA مقایسه شدند. تحلیل داده ها نشان دادند که دوره ی آموزش معلم حس کارآمدی معلمان پیش از خدمت را در هر دو مقیاس فرعی از سه نمونه ی کلی در مقیاس فوق الذکر ,یعنی, کارآمدی مدیریت کلاس و کارآمدی در مشارکت دانش آموز بغیر از راهبردهای آموزشی بهبود داده بودند.
    Abstract
    The present study was conducted to investigate whether teacher training courses lead to improved levels of teachers’ efficacy beliefs. The data were collected from 59 adult female pre-service teachers applying to teach at IranMehr institute in Tehran. Participants were given a Nelson test (250B) in order to make sure the two groups of participants in the control and treatment groups were of the same English proficiency level so that this factor could not confound the results. Teachers’ sense of efficacy was checked prior to the treatment using Teachers’ Sense of Efficacy Scale developed by Tschannen-Moran and Woolfolk Hoy (2001). The pre-service teachers then took part in a 20 session experimental instruction. Once again, the same questionnaire was used to check teachers’ sense of efficacy as the post test. The results were compared using a number of SPANOVA tests. Data analysis revealed that teacher training course had improved pre-service teachers’ sense of efficacy in two out of three subscales present in the above-mentioned scale, namely, Efficacy in Classroom management and Efficacy in Student Engagement but not the Instructional Strategies.