عنوان پایان‌نامه

طراحی فضای تجربی آگاهی بخش برای دبستان با بهره مندی از روایت اشیاء



    دانشجو در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی فضای تجربی آگاهی بخش برای دبستان با بهره مندی از روایت اشیاء" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    طراحی صنعتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 67543
    تاریخ دفاع
    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

    روایات، به وضوح، برای ما اهمیت فراوان دارند، آنها هم روشی برای فراگیری پیرامون جهان هستند و هم راهی در اختیارمان می گذارند تا آنچه را آموخته ایم به دیگران بگوییم. ایجاد فضای تجربی وآگاهی بخش که تعاملی و قابل درک برای همگان باشد، شاید به نوعی رسالت همه ی طراحاناست. در این پژوهش تحلیلی از نوع مقطعی به امکان سنجی ایجاد چنین فضایی در مقطع دبستان پرداخته شده است. مبحث روایت و آگاهی بخشی عناوینی میان رشته ای هستند و در این پروژه سعی شده است این مفاهیم با طراحی پیوند داده شوند. این پروژه به مدت 14 ماه انجام شده است و در طول مطالعات آن با 5 مدرسه همکاری صورت گرفته است. جنسیت دانش آموزان دختر و پسر بوده و نمونه ها به شکل نمونه در دسترس و داوطلبانه انتخاب شدند. در نهایت پروژه به طراحی یک فضای تجربی با 11 المان آگاهی بخش روایت محور انجامید و توسط دانش آموزان تست شد. این پروژه نشان داد تجربه های میان رشته ای میتوانند بسیار موفق باشند و کودکان با روایت و داستان سرایی ارتباط بهتری برقرار می کنند و تعاملات مثبتی از خود نشان می دهند. این امر در پیشرفت نظام آموزشی می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.
    Abstract
    Narrations are obviously important to us; they are both a method to learn about the world and they also provide us with a method to teach what we have learned. Creating an experimental and informative atmosphere which is interactive and perceptible to all may be the mission of all designers. In this cross sectional analytical study, we have addressed the feasibility of creating such atmosphere in primary school. Narration and informativity are interdisciplinary topics and in this project we have tried to make a relationship between these notions and design. This project was done during 14 months in cooperation with 5 schools. Student were both male and female and available and volunteer samples were chosen. Finally, we came to design an experimental atmosphere with 11 informative and narration-based elements tested by the student. This project showed interdisciplinary experiences could be very successful ones and children interact better with narration and storytelling. This can have a great effect on the development of the education system.