عنوان پایان‌نامه

بررسی واولویت بندی عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک شرکت بیمه با استفاده از رویکرد تحلیل سلسله مراتبی



    دانشجو در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی واولویت بندی عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک شرکت بیمه با استفاده از رویکرد تحلیل سلسله مراتبی" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74036
    تاریخ دفاع
    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    محسن نظری

    در دنیای رقابتی امروز شرکت هایی موفق هستند که بتوانند ارزش بیشتری برای مشتریان به وجود آورند. بنابراین شرکت هایی که فلسفه بازاریابی را پذیرفته اند، یعنی مشتری را محور عملیات خود قرار داده اند موفق خواهند بود. یکی از صنایع رقابتی در ایران، صنعت بیمه است. با توجه به اهمیت موضوع، هدف از پژوهش حاضر بررسی و اولویت بندی عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک شرکت بیمه با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی می باشد. در تحقیق حاضر از طریق مطالعات کتابخانه ای و مرور بر ادبیات پژوهش 22 عامل موثر بر ترجیح مشتریان استخراج شد. هریک از ‌این عوامل به صورت یک فرضیه در نظر گرفته شد و پس از تجزیه و تحلیل‌های انجام شده با استفاده از آزمون دوجمله‌ای که براساس اطلاعات پرسشنامه‌های 66 نفر از خبرگان جمع آوری شده بودند، 14 عامل از ‌این عوامل تایید شدند. پس از استخراج عوامل با استفاده از آزمون دوجمله ای، با استفاده از تکنیک تحلیل عاملی سعی در تلخیص و دسته بندی ‌این 14 عامل شد که در ‌این مرحله نیز یک عامل دیگر حذف شد و 13 عامل باقیمانده در 4 دسته طبقه بندی شدند. در ادامه این 13 عامل با استفاده از نظرات 12 نفر از خبرگان و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی به ترتیب زیر اولویت بندی شدند: خدمات آنلاین، اعتماد به شرکت، کیفیت خدمات، توصیه دوستان و خویشاوندان، فروش آنلاین، سرعت عمل در ارایه خدمت، شهرت شرکت، نیروی انسانی متخصص، دسترسی آسان و سریع به محل ارایه خدمت، برخورد مناسب کارکنان، تصویر ذهنی نام تجاری، ارایه خدمت به صورت شبانه روزی و تبلیغات.
    Abstract
    ندارد