عنوان پایان‌نامه

اجرای گروهی با هدف نزدیکی به موسیقی مقام آذربایجان از نظر تحرک و فشردگی و تحولات نوازندگی و آهنگسازی حسین علیزاده



    دانشجو در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "اجرای گروهی با هدف نزدیکی به موسیقی مقام آذربایجان از نظر تحرک و فشردگی و تحولات نوازندگی و آهنگسازی حسین علیزاده" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 68395
    تاریخ دفاع
    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

    حسین علیزاده یکی از نوازندگان و آهنگسازان برجسته و موثر چند دهه‌ی اخیر موسیقی کلاسیک ایرانی‌ است. درباره‌ی آثار او بررسی‌های معدودی انجام شده است. در این پایان‌نامه تلاش شده دو بخش نوازندگی و آهنگسازی فعالیت‌های او مورد بررسی قرار بگیرد. در بخش نوازندگی تفکیک بین تکنیک‌های اجرایی و ذهنیت جمله‌پردازانه ابزار جدیدی برای تحلیل نوازندگی به دست می‌دهد. در بخش آهنگسازی نیز با نگاه به پیشنهادات نظری ساسان فاطمی و تفکیک ? جنبه‌ی متفاوت از مفهوم آهنگسازی آثار مجموعه‌های ده قطعه برای تار با نگاه جدیدی مورد بررسی قرار گرفته است.
    Abstract
    Hossein Alizadeh is one the most influential musicians in Iranian classical music in last decades. Studies on his works are very limited. In this thesis two main parts of his works –his compositions and improvisations - has been studied and analyzed. In study of his style of improvisation two different aspects of his performances has been noted; separating technical aspect and the aesthetic that leads to a particular development of musical material gives us a new perspective. In study of Hossein Alizadeh’s compositions his works in four volumes of “10 pieces for Tar” has been analyzed. This chapter is highly influenced by works of Sasan Fatemi on concept of Form in Iranian classical music.