عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه بین عناصر آمیخته ترفیع با اثربخشی در بازاریابی سیاسی



    دانشجو در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه بین عناصر آمیخته ترفیع با اثربخشی در بازاریابی سیاسی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 784;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72958;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 784;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72958
    تاریخ دفاع
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

    بازاریابی یعنی جلب توجه بوسیله یک ارائه ارزشمند، این ارائه می تواند در تمامی زمینه ها مورد توجه واقع شود. یکی از مهمترین جنبه هایی که امروزه از مفاهیم بازاریابی در آن استفاده می شود مبارزات سیاسی و انتخاباتی است. به عبارت دیگر، بازاریابی سیاسی محصول پیوند میان بازاریابی و علم سیاست است. امروزه مبارزات انتخاباتی بخش عمده ای از فعالیت ها و هزینه های احزاب سیاسی را تشکیل می دهد، بطوریکه در سال های اخیر احزاب بسیاری برای موفقیت در مبارزات انتخاباتی به استفاده از تکنیک های بازاریابی رو آورده اند تا با استفاده از فنون و حتی ادبیات بازاریابی در جلب توجه و ارائه هر چه بهتر حزب و یا نماینده خود در انتخابات استفاده نمایند. بطور کلی مفهوم ضمنی بازاریابی سیاسی، کاربرد ابزارها، تکنیک ها و شیوه های بازاریابی در فرایندهای سیاسی می باشد. امروزه ابزارها و مفاهیم بسیار زیادی از بازاریابی در سیاست سهیم شده و به آن معنای تازهای بخشیده است. درجریان رقابتها از جمله ابزارهایی که مورد استفاده کاندیداها قرار میگیرد، تبلیغات انتخاباتی است. این پژوهش به بررسی و تعیین میزان تأثیرگذاری ابزارهای تبلیغاتی بر رفتار گروههای مخاطب در انتخابات پرداخته است. در این تحقیق ابزارهای تبلیغات انتخاباتی به دو دسته ی رسانه ای و غیررسانه ای تقسیم و تأثیر هرکدام بر رفتار مخاطبین با استفاده از پرسشنامه ای مشتمل بر 12 سؤال مورد بررسی قرار گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی و از نوع پیمایشی میباشد که به صورت میدانی انجام شده است. شهروندان شهر اصفهان به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، تعداد 468 نفر به دست آمده است. یافته های تحقیق، تأثیر استفاده از ابزارهای تبلیغات انتخاباتی بر رفتار گروههای مخاطب را البته متفاوت از یکدیگر تأیید میکنند. یافته های مذکور میتواند در جهت افزایش موفقیت و پیروزی رقابتهای انتخاباتی کاندیداها کارساز افتد.
    Abstract
    Marketing the attention offered by a valuable , this offer can be considered in all fields .One of the most important aspects of today's marketing concepts used in political campaigns and elections In other words , political marketing product link between marketing and science policy. The campaign is a major part of the activities and costs to form political parties , In recent years many parties as to the success of the campaign The use of marketing techniques have turned to the use of techniques and marketing literature Attention and provide a better party or his representative in the provincial government.Generally, the implication of political marketing , the use of tools, techniques and marketing practices in the political process . Nowadays, a lot of marketing tools and concepts involved in politics and has given it new meaning.During the competition , including the tools used are candidates , election advertising. The study to determine the effectiveness of promotional tools on the behavior of the respondent groups in the elections . In this research, tools and media campaign divided into two categories and influence the behavior of any contacts using a questionnaire consisting of 12 questions were examined .The aim of the present study used a descriptive survey that has been conducted in this field .Citizens of the population in the intended sample size of sample , the number of 468 persons obtained .The findings of the research , the use of the tools of the campaign on the behavior of the target groups are different from each other but verify .These findings may be useful to increase the candidate's campaign success