عنوان پایاننامه
بررسی رابطه ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با خرید خدمات گردشگری خارجی
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 632;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 71435
- تاریخ دفاع
- ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
- دانشجو
- هوتن آزموده مژدهی
- استاد راهنما
- محمدرحیم اسفیدانی
- چکیده
- با توجه به شرایط و تحولات اقتصادی در سالهای اخیر در داخل کشور، نظیر تغییر نرخ ارز و تاثیر آن بر میزان خرید خدمات گردشگری، این پژوهش توصیفی با هدف بررسی ارتباطات دهان به دهان (بازاریابی توصیهای) بر خرید خدمات گردشگری خارجی و در همین چارچوب ارایه راهکار تبلیغاتی مؤثر برای بهبود کسب و کار آژانسهای مسافرتی انجام شد. به منظور حصول این اهداف، پرسشنامهای تدوین و در اختیار آژانسهای مسافرتی شهر تهران قرار داده شد تا توسط مشتریان تورهای مسافرتی خارجی تکمیل گردد. تعداد پرسشنامههای تکمیل شدهی قابل استفاده، 110 عدد بود. نتایج آزمونها، هر هشت فرضیه پژوهش را تأیید کردند و مشخص شد که «شدت» و «محتوای» ارتباطات دهان به دهان بیشترین تأثیر را بر خرید خدمات گردشگری دارند.
- Abstract
- Changing economic environment of Iran in recent years, like the rise of Rial-US Dollar exchange rate has had a drastic influence to reduce the sale of tourism services.Thus this research aims to study the relationship of WOM on tourism buying behavior in search of cost efficient advertisement tools for travel agencies. A total number of 110 questionnaires were distributed in travel agencies and completed by the customers of foreign destination tours and used as a data gathering means. All of 8 hypotheses were approved by the results and also it was shown that the intensity and content of WOM had the most influence on sale of tourism services.