تبیین ارتباط توانمندسازی کارکنان بانوآوری درخدمات عمومی باتاکیدبرتعلق خاطرکاری
- رشته تحصیلی
- مدیریت دولتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 64694
- تاریخ دفاع
- ۰۱ مهر ۱۳۹۳
- دانشجو
- سمیّه رجب زاده
- استاد راهنما
- طیبه عباسی
- چکیده
- چکیده منابع انسانی به عنوان سرمایه اصلی سازمانها نقش مهمی در توسعه و پیشرفت سازمان دارند و با توجه به تغییر و تحولات روزمره و پیشرفت علوم و فنون، نیروی انسانی هم دوش با این تغییر و تحولات باید متحول شود. از طرف دیگر با پیشرفت تکنولوژی نیاز به نوآوری در خدمات بخصوص خدمات عمومی روز به روز بیشتر شده و باعث شده سازمانهای دولتی توجه خود را به نوآوری در خدمات افزایش دهند. توانمندسازی کارکنان از طریق بالا بردن مهارت منابع انسانی، به نوآوری در خدمات عمومی افزوده و در نتیجه رشد و توسعه سازمان را گسترش دهد. در پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین توانمندسازی کارکنان و نوآوری در خدمات عمومی از طریق تعلق¬خاطر کاری پرداخته می¬شود. جامعه آماری در این پژوهش سازمانهای برتر تهران در جشنواره شهید رجایی در سال 1392 می¬باشد. و به منظور گردآوری داده¬های پژوهش، از پرسشنامه استفاده می¬شود. همچنین جهت انجام آزمون آمار توصیفی، از نرم افزار Spss و برای آزمون تحلیل مسیر از نرم افزار لیزرل، استفاده می¬شود. نتایج این تحقق نشان داد که چهار بعد توانمندسازی روانشناختی کارکنان (احساس شایستگی، احساس معنی دار بودن شغل، احساس موثر بودن، احساس اعتماد) با نوآوری در خدمات عمومی رابطه معنی¬داری دارند، همچنین تعلق¬خاطر کاری به عنوان متغیر تعدیل¬گر ارتباط بین توانمندسازی و نوآوری در خدمات عمومی را تعدیل می¬دهد. که می¬تواند مبنایی برای تدوین راهبردی مناسب در جهت نوآوری در خدمات از طریق ایجاد کارکنان فعال و با مهارت بالا باشد و سازمان¬ها با بهره¬گیری از نتایج حاصله، می¬توانند در دنیای نوین رقابتی که همواره در حال تغییر می¬باشد در جهت رشد و پیشرفت گام بردارد.
- Abstract
- Abstract Human resources as the key capital of organizations have an important role in the development And according to daily changes and advancements in science and technology, human resources parallel with these changes must be changed. On the other hand, the advancement of technology requires innovation in services, particularly public services and causes State organizations to increase their attentions to the service innovation. Employees empowerment enhance the skills of human resources, through improving innovation in public services and thus expands the organization's growth and development. The present study was to examine the relationship between the employees empowerment and Public Service Innovation through work engagement. The statistical community in this research is the premier organizations of Tehran in Shahid Rajaei Festival in the year 1392. And we used the questionnaire in order to collecting data. Also, in order to perform the test descriptive statistics SPSS software and for analyzing data, the LISREL software conducting path analysis was used. The results showed that the realization of the four dimensions of psychological employees empowerment (Meaningful job, Competence, Impact, Trust In Others) with public services innovation have a significant relationship. As well, work engagement is a moderator variable and improves the relationship between employees empowerment and innovation public service, Which can be a basis for the formulation of an appropriate strategy to enable service innovation through the creation of high-skilled workers And organizations, can take steps in the new competitive world which is constantly changing, in the direction of growth and progress by benefiting from the results.