عنوان پایاننامه
بررسی تآثیر بازاریابی داخلی بر فرهنگ برند در شرکت بیمه ایران
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی- مدیریت بیمه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001845;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65084
- تاریخ دفاع
- ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
- دانشجو
- معصومه آبائی
- چکیده
- امروزه بازاریابی داخلی به عنوان یک راهبرد برای اجرای برنامه های سازمان، شناخته شده است. مطالعات مربوط در این زمینه حاکی از آن است که فعالیت های بازاریابی داخلی از طریق نفوذ و ایجاد انگیزه در کارکنان رقابت پذیری سازمان را بهبود بخشیده و شایستگی ها را ارتقاء می دهد. هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر فرهنگ برند می باشد. ابزار مورد استفاده برای جمع آوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته براساس ادبیات پژوهش و نظر خبرگان می باشد. جهت بررسی روایی آن علاوه بر روایی محتوا از طریق خبرگان و متخصصان، از تحلیل عامل تائیدی نیز استفاده گردیده است. در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه و روش نمونه گیری خوشه ای به بررسی یک نمونه 354 نفری از مدیران و کارکنان بیمه ایران در سطح شهر تهران پرداخته شد. روش تحقیق مورد استفاده در این تحقیق از نظر هدف، کاربردی بوده و بر حسب روش تحقیق توصیفی است و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. در این راستا، براساس ادبیات تحقیق مدلی برای نشان دادن تاثیر بازاریابی داخلی بر فرهنگ برند طراحی و با استفاده از نرم افزار آموس مورد آزمون قرار گرفت. براساس نتایج حاصل از انجام تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه، مشخص شد که بازاریابی داخلی موجب ارتقاء فرهنگ برند در شرکت بیمه ایران می شود و مهمترین مولفه های تاثیرگذار در بازاریابی داخلی، برقراری تعامل متقابل و سازنده میان کارکنان و مدیران و جلب مشارکت کارکنان است و مهم ترین مولفه تاثیرگذار در فرهنگ برند تعهد به برند می باشد.
- Abstract
- The internal marketing known as a strategy for the implementation of programs. Studies in this area indicate that internal marketing activities through the influence and motivate staff to improve the competitiveness and competence to improve. Purpose of this study is examines the impact of internal marketing to the brand culture. The instrument used to collect data, a questionnaire is based on literature research and expert opinion. To check its validity by experts and professionals in addition to content validity, factor analysis was used. In this study, using a questionnaire and cluster sampling To review a sample of 354 individuals from managers and employees of insurance in Tehran were studied. The research methodology used in this survey is functional and description And for data analysis and path analysis using structural equation modeling was used. In this regard, according to the research literature design on model to show the impact of internal marketing to brand culture and it was tested using AMOS software. Based on the results of the analysis of the questionnaire data, it was found that internal marketing can promote the brand culture in the insurance company's Iran And important component of effective internal marketing is interaction interactive and constructive between employees and managers and most important factor effective in branc culture is commitment to the brand.