عنوان پایاننامه
مقایسه و اولویت بندی ابعاد شایستگی مدیران اماکن ورزشی
- رشته تحصیلی
- تربیت بدنی وعلوم ورزشی- مدیریت ورزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 2648;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76094;کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 2648;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76094
- تاریخ دفاع
- ۱۸ مهر ۱۳۹۳
- دانشجو
- فرانک ضیاء
- چکیده
- در دهه های اخیر، مدیران ورزشی برای اداره مؤثر سازمانهای تحت سرپرستی بامشکلاتی مواجه شده اند. تجاری شدن ورزشها و رشد باشگاههای خصوصی، ارتقای سطح آگاهی های جامعه و بالارفتن سطح انتظارات و توقعات ورزشکاران و شرکت کنندگان در برنامه های ورزشی، تحولات جهانی، افزایش هزینه های ورزشی و کمبود بودجه و همچنین مقررات دست و پاگیر دولتی مدیران را برآن داشته تا خود را با شرایط جدید تطبیق داده و برای عملکرد بهتر و مؤثرتر مهارت ها و توانائی های مورد نیاز در عملکرد مدیریتی را بهبود بخشند. از این رو، هر ساله منابع مالی و انسانی فراوانی به منظور افزایش توان و قابلیتهای مدیران در قالب آموزش های کوتاه مدت، سمینارها و همایشها صرف میشود. این تلاش ها بر این عقیده استوار است که آموزش مهارت های مدیریتی مناسب ترین استراتژی برای بهبود عملکرد و افزایش اثربخشی مدیران و به روز شدن اطلاعات و آگاهی های آنان تلقی میشود که گذشته از این امر، این سؤال به ذهن خطور میکند که چه ویژگیهایی برای مدیران ورزشی دارای اهمیت میباشد که باید مورد آموزش قرار گیرد. برای شناخت این عوامل باید به مطالعات و پژوهشهای چندی صورت پذیرد که در این راستا هدف از پژوهش حاضر نیز مقایسه و اولویت بندی ابعاد شایستگیهای مدیران اماکن ورزشی شهر یزد بوده است که بدین منظور 120 نفر (60 نفر ار مدیران اماکن ورزشی و 60 نفر از اساتید ورزشی دانشگاه) شهر یزد به روش شرشماری انتخاب شده و به پرسشنامه پژوهش پاسخ گفتند. در پایان نتایج بدست آمده از پرسشنامه پژوهش به کمک آزمون تی مستقل نشان داد که از نظر ابعاد شایستگیهای مورد نیاز مدیران اماکن ورزشی، در بین مدیران و اساتید ورزشی تفاوت معنی داری وجود ندارد. همچنین نتایج آزمون فریدمن نشان داد که بین ابعاد شایستگی مدیران از دیدگاه مدیران ورزشی و اساتید دانشگاه، از نظر اولویت، تفاوت معنیداری وجود دارد. بدین صورت که برنامهریزی در اولویت اول و بودجه و مالی در اولویت نهم قرار گرفته است. کلیدواژه ها: مدیران اماکن ورزشی، اساتید ورزشی دانشگاه، شایستگی مدیران اماکن ورزشی.
- Abstract
- In recent decades, sport managers for effective management of organization under their supervision have faced with some problems. Commercialization of sports and the growth of private sport clubs, elevation of the awareness level of the society as well as the expectations level of athletes and participants in sport programs, global transformations, increase in sport expenses and costs and shortage of funds and also strict governmental rules and regulations have made manages to adapt themselves with the new conditions and to improve the necessary skills and capabilities in managerial performance for achieving a better and more effective performance. Hence, every year enormous human and financial resources are spent in terms of short-term training courses, seminars and conferences for increasing the abilities and capabilities of managers. These efforts are based on this belief that teaching managerial skills are the most suitable strategy for improving the performance and increasing the efficiency of mangers and updating their information and knowledge that above all these this question is raised in our mind that what sets of characteristics are important for sport managers that should be taught. For identifying these factors a number of studies should be conducted that in line with this the aim of the present research is to study and rank the dimension of the qualifications of the managers of sport facilities in Yazd city and for this purpose 120 (60 of the mangers of these sport facilities and 60 of the sport professors of university) of Yazd city have been selected with the use of census method and have responded to the research questionnaire. In the end, the results obtained from the research questionnaire with the use of independent t-test indicates that in terms of the dimensions of the required qualifications for the managers of sport facilities, there is no significant difference between sport managers and sport professors. Also, the results of Friedman’s test indicates that there is a significant difference between the dimensions of the qualifications of the mangers from the point of view of the sport managers and university professors in terms of rank of these qualifications, in a way that planning has been allocated the 1st rank and finance and fund has been allocated the 9th rank. Key words: sport facilities, sport professors of university, Competencies of the mangers of sport facilities.