عنوان پایان‌نامه

رسیتال پیانو و آنالیز سونات K.۳۳۳ و نگاهی به سونات در قرن ۱۷ و ۱۸



    دانشجو در تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "رسیتال پیانو و آنالیز سونات K.۳۳۳ و نگاهی به سونات در قرن ۱۷ و ۱۸" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11354;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75450;کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11354;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75450
    تاریخ دفاع
    ۲۳ تیر ۱۳۹۳

    هدف این پایان‌نامه بررسی سونات‌های پیانویی موتزارت و به‌طور مشخص آنالیز فرمال و هارمونیک سونات K.333 است. برای شناخت زمینه‌ی آفرینش این آثار توسط آهنگساز و درک بهتر ساختار قطعات در ابتدا به تعریف واژه‌ی سونات و تفکیک آن از سوناتافرم پرداخته شده است. به نخستین نمونه‌های سونات پیش از دوران باروک اشاره و پس از آن نگاهی مختصر به انواع سونات و ویژگی‌های آن در دوران باروک می‌شود، مکتب ویلن ایتالیا و به خصوص آهنگساز شاخص آن کُرلی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در ادامه دو آهنگساز مهم دوران انتقالی میان باروک و کلاسیک، اسکارلاتی و امانوئل باخ معرفی می‌شوند. بخش بعد به سونات در دوران کلاسیک اختصاص دارد. کارکرد سونات، کیفیت نمایشی و ریشه‌های سوناتافرم ذکر می‌شوند. در بخش سونات‌های پیانویی موتزارت، این آثار در چهار گروه اصلی بررسی می‌شوند. در پایان نیز آنالیز فرمال و هارمونیک سونات K.333 به ضمیمه‌ی یک جدول برای فهم بهتر قرار گرفته است
    Abstract
    The objective of this dissertation is to study Mozart’s piano Sonatas in general and the formal and harmonic analysis of sonata K.333. In order to perceive the background of creating these pieces by this composer and also for a better understanding of the structure of these pieces, the definition of sonata is given and it is distinguished from sonata form. The first examples of sonata before baroque period are mentioned and then types of sonata and its characteristics in Baroque period are viewed briefly. The Italian violin school and particularly its prominent composer, Corelli, are presented and after that two important composers of the transition era between Baroque and Classical, Scarlatti and Emanuel Bach, are introduced. Then the next part focuses on sonata in Classical Period. The function of sonata, and its theatrical quality and origins of sonata are discussed. In the section on Mozart’s Piano sonatas these pieces are studied in four main groups. At the end there is the formal and harmonic analysis of sonata K.333 accompanied by a chart for the better understanding of that.