عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر تبلیغات مشهور بر درک برند مشتریان و قصد خرید در صنعت پوشاک



    دانشجو در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر تبلیغات مشهور بر درک برند مشتریان و قصد خرید در صنعت پوشاک" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 167;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 64087
    تاریخ دفاع
    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    محمد حقیقی

    امروزه یکی از مهمترین مسائل و چالشهایی که بنگاه ها و شرکت ها با آن مواجه هستند حفظ موقعیت و جایگاه فعلی خود و افزایش سهم از بازار بوسیله ارائه محصولات بدیع و متنوع و یا نفوذ به بخشهای متنوع بازار مصرف می باشد . در واقع در عصر حاضر رقابت شدیدی بین بنگاه ها بمنظور دستیابی به سهم بیشتری از بازار وجود دارد . یکی از راهکارهای موثر و اثر بخش بمنظور بدست آوردن موقعیت مناسب در فضای ذهنی مصرف کنندگان استفاده ، از ابزارهای متنوع تبلیغاتی می باشد . یکی از این روش های کارآمد بمنظور جلب توجه و تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبین ، استفاده از چهره های معروف در طراحی تبلیغات است زیرا بندرت فریبندگی یک شهرت برای مردم نادیده گرفته میشود . هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر تبلیغات مشهور بر درک برند مشتریان و قصد خرید آنها در صنعت پوشاک ایران می باشد . روش انجام تحقیق ، توصیفی – پیمایشی با هدف کاربردی و از نوع نتیجه گرا می باشد . روش جمع آوری داده ها تصادفی ساده است و جمع آوری داده ها از طریق پژوهش میدانی با ابزار پرسشنامه در جامعه آماری شهر تهران صورت گرفت. که روایی پرسشنامه به روش محتوایی به تایید اساتید و خبرگان رسید. همچنین پایایی سوالات پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ با ضریب (94/0) محاسبه گردید. پس از جمع آوری و تلخیص داده ها ، فرضیه های تحقیق در سطح خطای 5% بر اساس آزمون آماری تحلیل رگرسیون با استفاده از نرم افزار SPSS مورد بررسی قرار گرفتند. در مجموع، نتایج حاکی از آن است که بین تبلیغات مشهور و درک برند و همچنین قصد خرید مصرف کنندگان ایرانی در صنعت پوشاک ارتباط و همبستگی بالایی وجود دارد . در نهایت بر اساس نتیجه های پژوهش ، پیشنهاداتی به بخش های بازاریابی صنایع پوشاک و همچنین پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده ارائه شد .
    Abstract
    Nowadays , one of the most important issues and challenges that are faced by firms & companies maintaining their current situation and increase market share by offering innovative & diverse products or influence to the diverse segments of the consumer market . In this era of intense competition between firms , in order to achieve a greater share of market , the efficient and effective ways to get a good position in the consumer’s mind is making use the various tools of advertising . Use of celebrities in advertising design is one of the effective ways to attract attention and impact on audience .Because the people rarely overlook the charm of a celebrity. This study aims to investigate the effectiveness of celebrity advertising on brand perception and purchase intention of customers in the Iranian apparel industry. The research method is descriptive –survey with aim of practical and result – oriented . The data collection is simple random and data were collected through field research by questionnaire in the population of Tehran . The content validity of the questionnaire was confirmed by experts and professors . The reliability of the questionnaire was calculated by the Cronbach’s alpha coefficient (0.94) . After the collection and summarization of data , research hypotheses were studied based on regression analysis statistical test(5% error) using SPSS .Over all, the results suggest that the celebrity and brand perception and also purchase intention of consumers in the apparel industry is highly correlated . Eventually, based on the research results , suggestions for marketing the clothing industry as well as suggestions for future research were presented .