عنوان پایان‌نامه

شناسایی مشاغل کلیدی و تهیه پروفایل شایستگی آن مشاغل در ستاد شرکت مادر تخصصی(هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)



    دانشجو در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی مشاغل کلیدی و تهیه پروفایل شایستگی آن مشاغل در ستاد شرکت مادر تخصصی(هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت منابع انسانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 334;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 69885
    تاریخ دفاع
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    حمیدرضا یزدانی

    شناسایی مشاغل کلیدی و تهیه پروفایل شایستگی برای آنهادر هر سازمان، سنگ بنایی است که فعالیت مدیریت و برنامه¬ریزی جانشینی بر آن اساس پایه¬ریزی می¬شود که با توجه به رقابتی بودن فضای کسب و کارهای عصر حاضر، بدون طی مراحل جانشین¬پروری سازمان¬ها قادر نخواهند بود استعدادهای برجسته و سایر گروههای مشاغل و کارمندان را به صورتی که نهایتا منجر به بهره¬وری گردند در جایگاه مناسب منصوب نمایند. بنابراین تحقیق حاضر با هدف اجرای دو گام ابتدایی جانشین¬پروری یعنی شناسایی مشاغل کلیدی در یک شرکت خودروساز ایرانی و ارائه پروفایل شایستگی برای آن مشاغل انجام شده است. روش تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نوع داده¬ها یک تحقیق کمی توصیفی از نوع مطالعه موردی می¬باشد. جامعه مورد مطالعه تمامی مشاغل تحت عنوان معاون، مدیر و رئیس شرکت خودروساز x است و به دلیل ماهیت موضوع تحقیق کل جامعه به عنوان نمونه پژوهش مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت. ابزار پرسشنامه، اصلی¬ترین ابزار جمع¬آوری داده در این تحقیق بشمار می¬رود و تحلیل داده¬های حاصل از 3 پرسشنامه تحقیق با استفاده از آمار توصیفی، آزمون علامت و آزمون کای دو صورت گرفت. نتایج حاصل از این تحقیق عبارتند از شناسایی شاخص¬های شناسایی مشاغل کلیدی مدیریتی در این سازمان، ارائه فهرست مشاغل کلیدی سازمان و تهیه پروفایل شایستگی برای تک¬تک مشاغل استراتژیک مدیریتی و همچنین برای مجموع مشاغل استراتژیک مدیریتی در هر معاونت سازمان.
    Abstract
    This research is done with the goal of implementing two first steps of succession planning in one of Iranian automotive manufacturers' company. In other words it addresses identifying strategic positions and offers a suitable competency model to be used for those positions. This is an applied research and its approach in methodology is case study. Population is whole positions with the title of "assistant", "manager" and "senior expert" in the organization. Sample is same as population it means all members of population is studies one by one. Questionnaire is the most eminent data collection tools in this research, the results of which were analyzed with the use of descriptive statistics, chi-square test and sign test. In conclusion main criterion for identifying strategic positions in this company is recognized and identified, a list of company's strategic jobs is delivered and by using VRIO frame, a localized competency model is offered for company's strategic positions