عنوان پایان‌نامه

بررسی نظرات دانشجویان کاردان پودمانی غیر حضوری مدیریت خانواده دانشگاه جامع کاربردی شهر تهران در باره پودمان های ارائه شده از شبکه آموزشی سیمای جمهوری اسلامی ایران




    رشته تحصیلی
    آموزش بزرگسالان
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 36331;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1271ع
    تاریخ دفاع
    ۱۰ مهر ۱۳۸۶

    امروزه رسانه ها جزءلاینفک زندگی روزمره ما هستندوهرکس به واسطه ی نیازی که دارداز آن ها استفاده می کند.رسانه ها کارکردهای مختلفی دارندکه یکی ازآن ها بهره گیری ازرسانه ها درامرآموزش است ودراین بین، تلویزیون به دلیل بهره مندی ازویژگی هایی ماننداستفاده از دوعنصرصداوتصویروسهولت استفاده وفراگیربودن آن،می تواندبه عنوان یک ابزارآموزشی درجهت حل مشکلات آموزش موثرواقع شود. دانشگاه جامع علمی کاربردی دررشته مدیریت خانواده به صورت غیرحضوری وبه شیوه پودمانی اقدام به پذیرش دانشجو نموده است.دانشجویان علاوه براستفاده ازجزوات آموزشی،ازبرنامه های آموزشی تلویزیونی شبکه آموزش نیزمی توانند درجهت یادگیری بیشتربهره بگیرند. هدف پژوهش حاضر،آشنایی بانظرات دانشجویان پودمانی غیرحضوری مدیریت خانواده درباره برنامه های ارایه شده ازشبکه آموزش می باشد. جامعه آماری دراین تحقیق،کلیه دانشجویان پودمانی غیرحضوری مدیریت خانواده دانشگاه جامع علمی کاربردی درسطح شهرتهران است که درحدود 4000 نفر می باشند.حجم نمونه دراین تحقیق بابررسی که انجام شد 251 نفراتخاب شدوروش نمونه گیری،نمونه گیری طبقه ای باانتساب متناسب بوده است. روش اجرای این پزوهش ازنوع کاربردی وطرح تحقیق ازنوع توصیفی،پس رویدادی می باشدکه باابزارپرسشنامه اطلاعات موردنیازجمع آوری شد.سوالات برمبنای مقیاس لیکرت تنظیم شدکه 5 گزینه ای بود.وبرای تجزیه وتحلیل سوالات ازآمارتوصیفی استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که برنامه های آموزشی پودمانی شبکه آموزش ازساعات پخش مناسبی برخوردارنیستند.بیشترین فراوانی دانشجویان رابه لحاظ جنسیت ،زنان، ازنظرسن، گروه سنی 40 – 31 سال، به لحاظ وضعیت تاهل، متاهلین وازنظرنوع دیپلم،دیپلمه های تجربی تشکیل می دادند.دانشجویان معتقدبودند تاحدودی برنامه های تلویزیونی ازجذابیت وگیرایی برخوردارندوعواملی چون مدرسان تلویزیونی،شیوه تدریس،ساختارهنری وساختارآموزشی برنامه ها نیزتاحدودی دراستفاده دانشجویان ازبرنامه ها اثرگذاربوده اند.