عنوان پایاننامه
شناسایی و رتبه بندی دروس های آموختنی از پروژه های استقرار مدیریت دانش از دیدگاه ارائه دهندگان خدمات
- رشته تحصیلی
- مدیریت فن آوری اطلاعات
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73577;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73577
- تاریخ دفاع
- ۳۱ شهریور ۱۳۹۳
- دانشجو
- سعید محمدی
- استاد راهنما
- مهدی شامی زنجانی
- چکیده
- این پژوهش باهدف شناسایی و رتبهبندی دروس آموختنی از استقرار پروژههای مدیریت دانش از نگاه ارائهدهندگان خدمات، تهیه و تدوین گردیده است. روش پژوهش بهکاررفته، رویکرد کیفی با استفاده از مصاحبه های نیمه ساختاریافته با 8 نفر از مدیران، مشاوران و کارشناسان فعال درزمینه ی استقرار پروژههای مدیریت دانش در 4 شرکت فعال و معتبر ارائهدهندهی خدمات در زمینه مدیریت دانش میباشد. پس از بررسیهای انجامشده در فصل دوم و طبقه بندی دروس آموختنی از استقرار مدیریت دانش، چارچوب و راهنمای مصاحبه شکل گرفت و پس از انجام مصاحبه ها دروس آموختنی در قالب طبقهبندیهای انجامشده شامل 29 مورد عوامل شکست و موفقیت، 38 مورد مسائل و چالش ها، 23 مورد تسهیلکنندهها و موانع، و 46 مورد اصول و توصیهها شناسایی شدند، که مجموعاً 136 درس آموختنی از استقرار مدیریت دانش شناساییشده است. پس از مقایسه خروجیهای این پژوهش با آنچه در فصل دوم بهدستآمده بود مشخص گردید 72 درس آموخته از مجموع 136 درس آموختنی، مواردی هستند که در پژوهشهای پیشین به آنها اشاره نشده است. امید است سازمانها در پروژه های پیش روی خود با الهام گرفتن از این موارد، مسیر استقرار پروژه مدیریت دانش را برای خود هموار کرده و کیفیت استقرار را افزایش دهند.
- Abstract
- This study aimed to identify and rank the lessons learned from the implementation of knowledge management projects from the perspective of service providers, has been provided. The research method used, a qualitative approach using semi-structured interviews with 8 of managers, consultants and active experts in the field of implementation of knowledge management projects in four active and valid service providers in the field of knowledge management. Following the investigations done in the second quarter and classification of lessons learned from the implementation of knowledge management, framework and interview guide was developed, after conducting the interviews lessons learned conducted in the form of categories, including 29 cases of failure and success factors, 38 cases of issues and challenges, 23 cases of facilitators and barriers, and 46 cases were identified of principles and recommendations, has identified a total of 136 lessons learned from the deployment of knowledge management. After comparing the outputs of this study what was achieved in the second quarter, it was determined of 136 lessons learned, 72 lessons learned, which are not mentioned in the previous studies. It is hoped that organizations in oncoming Projects by used of this cases, smooth the trail of implementations of knowledge management projects and increase the quality of implementation.