عنوان پایان‌نامه

بررسی عوامل موثر بر رتار خرید سبز مشتریان(مطالعه موردی: مشتریان شرکت پگاه در تهران)



    دانشجو در تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی عوامل موثر بر رتار خرید سبز مشتریان(مطالعه موردی: مشتریان شرکت پگاه در تهران)" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 546;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73835;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 546;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73835
    تاریخ دفاع
    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    محمد حقیقی

    مصرف کنندگان، با درک آلودگی محیطی فعالیتهای تولیدی و صنعتی در سراسر جهان، به طور فزاینده ای به مسائل زیست محیطی توجه می نمایند. در نتیجه، شرکتها تمایل بیشتری به اقدامات حفظ محیط زیست به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی خود پیدا نموده اند. ملاحظات زیست محیطی به سرعت به عنوان مکانیسمی برای کسب مزیت های فرصت های بازاریابی سبز تبدیل شده است. شرکتها نیاز دارند در بسیاری از محصولات خود توجه بیشتری به بازاریابی سبز نمایند. به منظور کسب مزیت های رقابتی، شرکتها بایداستراتژی های بازاریابی سبز را به منظور افزایش کیفیت درک شده مصرف کنندگان و کاهش ریسک درک شده آنها با توجه به مسائل زیست محیطی به کار بگیرند. در این تحقیق تلاش شده است تا به بررسی عوامل موثر بر رفتار خرید سبز مشتریان شرکت پگاه در شهر تهران پرداخته شود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی است. جهت آزمون فرضیه های تحقیق و بدست آوردن نتایج از آزمون مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات این پژوهش نشان داد که کیفیت سبز و ریسک سبز بررضایت سبز مشتریان شرکت پگاه در شهر تهران تاثیر دارد. ارزش سبز، کیفیت سبز و ریسک سبز نیز بر اعتماد سبز مشتریان شرکت پگاه در شهر تهران تاثیر دارد. کیفیت سبز، ریسک سبز و اعتماد سبز نیز بر رفتار خرید مشتریان شرکت پگاه در شهر تهران تاثیر دارد.
    Abstract
    Understanding the environmental pollutions caused by productive and industrial activities all over the world, consumers are increasingly paying attention to environmental issues. Consequently, companies have become more willing to take actions to protect the environment as a part of their social responsibility. Environmental considerations have rapidly turned into a mechanism for gaining advantages of green marketing opportunities. Companies need to pay more attention to green marketing in many of their products. To gain competitive advantages, companies should adopt green marketing strategies in order to increase consumers’ perceived quality and decrease their perceived risk with respect to environmental issues. In this research, it was attempted to investigate the factors influencing the green purchasing behavior of Pegah Company’s customers in the City of Tehran. This is an applied-descriptive survey. Structural equation modeling test was used to test the research hypotheses and acquire results. The results of testing the hypotheses of this research indicated that green quality and green risk influenced the green satisfaction of Pegah Company’s customers in the City of Tehran. Green value, green quality and green risk affected the green trust of Pegah Company’s customers in the City of Tehran, too. Moreover, green quality, green risk, and green trust influenced the green purchasing behavior of Pegah Company’s customers in the City of Tehran.