پایداری اجتماعی در طراحی کالبدی فضاهای آموزشی نمونه موردی طراحی دبیرستان دخترانه در بلوار معلم قزوین
- رشته تحصیلی
- مهندسی معماری
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 264;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65314
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
- دانشجو
- سپیده سمیعی فر
- استاد راهنما
- علیرضا عینی فر
- چکیده
- با سرعت رو به رشد تحولات در جامعه امروزی به نظر می رسد که مدارس از جمله سازمانهایی هستند که بیشترین تاثیرات را در جریان تغییرات اجتماعی می پذیرند و لازم است دانش آموزان با قرار گرفتن در این زمینه موجود با تغییرات وتحولات جامعه خود آشنا شوند و پیوندتنگاتنگی بین مدرسه و جامعه برقرار شود. هدف این است که هم دانش آموزان و هم اعضای جامعه با فضای مدرسه و محیط پیرامون آشنا شوند که موجب تقویت تعاملات و مشارکت مردمی شده و هم باعث بالا رفتن میزان آگاهی های عمومی خواهد شد . با بستر سازی حضور و تعامل فعال در محیط مدرسه و پیرامون آن امکان رشد جسمی ذهنی اجتماعی را تقویت می نماید,که همین تعاملات اجتماعی است که باعث شکل گیری کالبد و فضای معماری می گردد. یادگیری فعال محور تربیت و تعلیم امروزی است و در نظام یادگیری فعال، فضای باز مدرسه امتداد و ادامه طبیعی فضای کلاس درس است و از آنجا که همه یادگیری در کلاس درس رخ نمی دهد بلکه حاصل تجربیات در فضایی غیر از کلاس درس است این فضا به درون اجتماعی در خارج مدرسه کشیده شده تا زمینه بزرگتری برای این مهم تحقق یابد تا باعث رشد و تعالی دانش آموزان و دیگر افراد اجتماع پیرامون و بهره برداران از فضا گردد.
- Abstract
- including organizations that are most effects on the social change and that it is necessary to students in this Field with progress, and changes in our society and close relationship between the school community. And the The aim is to students and community members with the school and the environment are familiar to bolster and popular participation, and to raise public awareness. With the bed and active engagement in the school environment and its surrounding the possibility of the growth of social and mental health, which is the same social interaction, which led to the formation of the fabric and architectural space. active learning the axis of training and education, and in the active learning, open space and natural continue along the school classroom environment and all that is in the classroom does not happen but experience in space, apart from the classroom within the space in school outside drawn to the larger context for this important to achieve growth and excellence, students and others in the surrounding community and beneficiaries of space.