عنوان پایان‌نامه

نقش اینترنت در کسب مهارت های فرازبانی در کلاس های فرانسه پایه دانشگاه تهران



    دانشجو در تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "نقش اینترنت در کسب مهارت های فرازبانی در کلاس های فرانسه پایه دانشگاه تهران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش زبان فرانسه
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 1806/2;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 67504
    تاریخ دفاع
    ۱۰ آبان ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    سوده اقتصاد

    چکیده این رساله مبتنی بر روش کنشی آموزش زبان، تاثیرات مثبت و منفی استفاده از اینترنت در کلاسهای آموزش زبان فرانسه را در دانشگاههای ایران مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد؛ استفاده عملی و کاربردی از فضای مجازی در دوره آموزش زبان، با رویکرد آشنایی با فرهنگ فرانسوی. هدف اصلی این پروژه یافتن پاسخ یک سوال مهم بود به این شرح؛ آیا انجام فعالیتهای واقعی در سایتهای اینترنتی فرانسوی می تواند به مدرسین زبان به عنوان ابزاری برای آشناییِ زبان آموزان با فرهنگ و مهارتهای زندگی فرانسوی کمک کند؟ سایتهایی که فرانسوی زبانها در زندگی روزمره از آنها استفاده کرده و بخشی از فعالیتهای شخصی و اجتماعی خود را به واسطه همین سایتها انجام می دهند. برای انجام تحقیق، در دو مقطع زمانی پرسش نامه هایی به دانشجویان ارائه شد، در آغاز ترم و پایان ترم. در واقع داده های جمع آوری شده، مبتنی بر پاسخهایی است که دانشجویان به این پرسشها داده اند. مقایسه نتایج دو پرسش نامه جالب توجه بود! انجام تکالیف واقعی بر روی سایتهای واقعی فرانسوی، می تواند به پیشرفت دانشجویان زبان فرانسه در زمینه توانش اجتماعی فرهنگی و دانش عملی روزمره کمک کند. به این ترتیب زبان آموز ابزار لازم جهت شناخت فرهنگ فرانسه را در اختیار دارد و همچنین می تواند در یک محیط فرانسوی زبان مانند دیگر شهروندان آن جامعه از عهده امور روزمره خود برآمده و به قول معروف گلیم خود را از آب بیرون کشد. کلمات کلیدی :روش کنشی – تکلیف واقعی – توانش اجتماعی فرهنگی – دانش عملی روزمره / مهارت بکار بستن زبان روزمره – شبکه اینترنت
    Abstract
    Ce mémoire, basé sur l’approche actionnelle, se propose d’étudier les effets positifs et négatifs de l'intégration de l'internet dans les cours de FLE dans les universités iraniennes en ce qui concerne l'apprentissage des savoirs culturels français. L’objectif principal de cette étude était de voir si la réalisation de diverses tâches authentiques sur internet pourrait servir aux enseignants de langue comme outil d’initiation des apprenants à la culture et aux savoir-faire quotidiens français. Nos données consistent principalement à deux questionnaires, administrés aux apprenants au début et à la fin du semestre. La comparaison des résultats, nous a aidés à conclure que la réalisation des tâches authentiques sur les sites authentiques francophones contribue à une progression dans le domaine de la compétence socioculturelle et savoir-faire quotidien chez les apprenants de la langue française, c'est-à-dire leur donner des outils nécessaires à non seulement connaitre la culture française, mais aussi à se débrouiller et fonctionner dans divers milieux francophones comme acteurs sociaux capables de réaliser, eux-mêmes, leurs affaires quotidiennes. Mots – Clés Approche actionnelle – Tâche authentique – compétence socioculturelle – savoir-faire quotidien – Internet