عنوان پایان‌نامه

تبین و ارزیابی آموزش حقوق عمومی در مقاطع آموزش عمومی ایران



    دانشجو در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تبین و ارزیابی آموزش حقوق عمومی در مقاطع آموزش عمومی ایران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    حقوق عمومی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی شماره ثبت: LP3887;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76108
    تاریخ دفاع
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    ابراهیم موسی زاده

    آموزش، از مهم¬ترین موضوعات مورد بحث صاحب¬نظران حوزه¬های مختلف، در دنیای معاصر محسوب می¬شود و نیز هنگامی که با حقوق شهروندی همراه می¬شود، مختصات چندوجهی¬تری را دربرمی‌گیرد. در حقیقت، آموزش حقوق شهروندی مقوله¬ای است که ارتباط زیادی با مفهوم دولت (نظری? پشتیبان آن، سازوکارهای نظام حقوق اساسی و...) دارد. از این رو، آموزش حقوق شهروندی و مسائل پیرامون آن، جز اینکه بواسط? وجه سامان¬بخش و تنظیمی حقوق در معنای عام تمشیت می¬شود، دارای چالش¬ها و موانعی گوناگون (متناظر با نوع دولت و فرهنگ جامع? متن) است بنابراین در این پژوهش تلاش کردیم به یک پرسش اساسی پاسخ دهیم که با در نظر گرفتن مولفه‌ها و ابعاد تربیت شهروندی وضعیت فعلی مدارس و قوانین و مقررات آموزشی در ایران از منظر ترویج آموزش حقوق شهروندی چگونه است. در فصل اول با رویکردی عمدتا توصیفی به بررسی ضرورت وجودی امر آموزش حقوق شهروندی و ابعاد و مولفه‌های آن مهم پرداختیم. در فصل دوم با انجام یک تحقیق میدانی نمایی از وضعیت فعلی آموزش حقوق شهروندی در ایران را ارائه دادیم و به تعاقب آن با تحلیل قوانین و مقررات و ناکارایی‌های موجود به تبیین موانع موجود پرداختیم و درصدد پاسخ به سوال اصلی تحقیق برآمدیم. در نهایت با استفاده از سازوکارهای نظام حقوق اساسی مدرن (ذیل نظری? توسع? حقوقی)، راهکارها و پیشنهاداتی درخور اصلاح و بهبود نظام آموزشی ایران، در اختیار گذاشتیم
    Abstract
    ندارد