عنوان پایان‌نامه

تبین و ارزیابی آموزش حقوق عمومی در مقاطع آموزش عمومی ایران



    دانشجو در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تبین و ارزیابی آموزش حقوق عمومی در مقاطع آموزش عمومی ایران" را دفاع نموده است.


    استاد راهنما
    ابراهیم موسی زاده
    رشته تحصیلی
    حقوق عمومی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی شماره ثبت: LP3887;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76108
    تاریخ دفاع
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳

    آموزش، از مهم¬ترین موضوعات مورد بحث صاحب¬نظران حوزه¬های مختلف، در دنیای معاصر محسوب می¬شود و نیز هنگامی که با حقوق شهروندی همراه می¬شود، مختصات چندوجهی¬تری را دربرمی‌گیرد. در حقیقت، آموزش حقوق شهروندی مقوله¬ای است که ارتباط زیادی با مفهوم دولت (نظری? پشتیبان آن، سازوکارهای نظام حقوق اساسی و...) دارد. از این رو، آموزش حقوق شهروندی و مسائل پیرامون آن، جز اینکه بواسط? وجه سامان¬بخش و تنظیمی حقوق در معنای عام تمشیت می¬شود، دارای چالش¬ها و موانعی گوناگون (متناظر با نوع دولت و فرهنگ جامع? متن) است بنابراین در این پژوهش تلاش کردیم به یک پرسش اساسی پاسخ دهیم که با در نظر گرفتن مولفه‌ها و ابعاد تربیت شهروندی وضعیت فعلی مدارس و قوانین و مقررات آموزشی در ایران از منظر ترویج آموزش حقوق شهروندی چگونه است. در فصل اول با رویکردی عمدتا توصیفی به بررسی ضرورت وجودی امر آموزش حقوق شهروندی و ابعاد و مولفه‌های آن مهم پرداختیم. در فصل دوم با انجام یک تحقیق میدانی نمایی از وضعیت فعلی آموزش حقوق شهروندی در ایران را ارائه دادیم و به تعاقب آن با تحلیل قوانین و مقررات و ناکارایی‌های موجود به تبیین موانع موجود پرداختیم و درصدد پاسخ به سوال اصلی تحقیق برآمدیم. در نهایت با استفاده از سازوکارهای نظام حقوق اساسی مدرن (ذیل نظری? توسع? حقوقی)، راهکارها و پیشنهاداتی درخور اصلاح و بهبود نظام آموزشی ایران، در اختیار گذاشتیم
    Abstract
    ندارد