عنوان پایان‌نامه

طراحی و تدوین برنامه راهبردی فدراسیون ورزش های رزمی جمهوری اسلامی ایران



    دانشجو در تاریخ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی و تدوین برنامه راهبردی فدراسیون ورزش های رزمی جمهوری اسلامی ایران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس ارس شماره ثبت: 472;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70875
    تاریخ دفاع
    ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    مهرزاد حمیدی

    هدف تحقیق حاضر طراحی برنامه استراتژیک فدراسیون ورزشهای رزمی جمهوری اسلامی ایران بود. روش تحقیق توصیفی – تحلیلی بود که بر مبنای فرایند مطالعات استراتژیک بارویکرد SWOT انجام شد. جامعه آماری تحقیق را رییس و اعضای هیات رییسه فدراسیون و روسای هیات های ورزشی استانها و نخبگان ورزشی مجموعا، تعداد 69 نفر تشکیل داد. به لحاظ محدودیت اعضای جامعه تحقیق، نمونه برابر جامعه و بصورت تمام شمار در نظر گرفته شد. روش جمع آوری اطلاعات میدانی بود که با استفاده از پرسشنامه باز و مصاحبه با اعضای جامعه تحقیق تا حد اشباع نظری برای تعیین بیانیه ماموریت، چشم انداز، نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید صورت گرفت. وسپس اطلاعات بدست آمده در شورای راهبری بررسی شد و 8 قوت، 6 ضعف، 5 فرصت و 6 تهدید نهایی گردید. همچنین با استفاده از جدول ارزیابی عوامل درونی و بیرونی ، موقعیت استراتژیک فدراسیون در وضعیت رقابتی شناسایی شد.آنگاه با استفاده از تحلیل ماتریسSWOT، تعداد چهار استراتژیSO، چهار استراتژی WO، دو استراتژی ST و دو استراتژیWT جمعاً 12 استراتژی مشخص گردید. استراتژی های شناسایی شده با ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی QSPM اولویت بندی و عناوین برنامه های عملیاتی متناظر با هریک از استراتژی ها تعیین گردیدند.
    Abstract
    Design and Developing Strategic Plan of Islamic Republic of Iran Martial art Federation Abstract: The aim of the present study was to design the strategic plan of the Islamic Republic of Iran’s martial art Federation. The method of the study was descriptive-analytical based on strategic studies process with SWOT approach. The population of the study consisted of the head and members of the federation directing board as well as the heads of provincial sports staff and elites of martial art sport that were totally 69 in number. Due to the limitation of the subjects, the sample was considered the same as the population. The data were collected through field method by means of open questionnaire and interview with the subjects to the point of theoretical saturation in order to determine mission statement, prospect, strengths, weaknesses, opportunity, and threat. Then, the data were reviewed by the steering committee and eight strengths, six weaknesses, five opportunities, and six threats were finalized. In addition, the strategic position of the federation in competitive situation was identified through external and internal factors’ evaluation table. Then, four SO strategies, five WO strategies, two ST strategies, and one WT strategy were determined by analyzing SWOT Matrix. The strategies were prioritized through QSPM quantitative strategic programming matrix and the titles of action plans were determined corresponding to each strategy. Key words: Martial art federation, strategic situation, strategic plan, action plan