برندسازی گروه های نوپال فعال در عرصه مد و لباس(طراحی موردی:شرکت هوم)
- رشته تحصیلی
- طراحی صنعتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 68928
- تاریخ دفاع
- ۲۹ تیر ۱۳۹۳
- دانشجو
- ساغر نیک گهر
- استاد راهنما
- جمشید امامی, وحید چوپانکاره
- چکیده
- در پایان نامه پیش رو به مسئله برندسازی برای گروه¬های فعال در زمینه مد و لباس که به تازگی وارد این عرصه شده¬اند پرداخته شده است. نخست نقش برند بر دو گروه مصرف کننده و تولید کننده مطالعه گردیده است. در ادامه برندسازی و اهداف آن شرح داده شده و استراتژی در برندسازی، مورد بررسی قرار گرفته و جایگاه¬سازی و آگاه¬سازی دو بخش اساسی از فرآیند برندسازی مطرح شده¬اند . در این تحقیق از ابعاد مختلف هویت در یک برند شامل : هویت حسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، به عنوان شاخصه¬های یک برند یاد شده است.سبک¬های برندسازی از مواردی بوده اند که به عنوان قالبی برای شکل دهی به ظاهر کلی برند مقایسه شده¬اند .در مرحله بعد عناصر برند که نقاط تماس با مشتری هستند، و اثرات آنها بر شناساندن برند شرح داده شده¬اند.در بخش عملی "هوم" پرداخته شده است. در گام نخست گروهی شامل 45 نام از رقبای شناسایی شده¬اند.سپس دو ویژگی «شناخته شده» و « منحصر به فرد بودن» به صورت مفهومی بررسی شده. در نهایت تنها هشت نام شناخته شده تر باقی مانده اند. در زمنیه منحصر به فرد بودن به دلیل کیفی بودن، محقق به تنهایی هشت نمونه را انتخاب کرده. جایگاه گروه¬ها شناسایی شده و جایگاه "هوم" بعد از برندسازی پیش بینی شده است.سپس گروه مخاطب با ارائه پرسشنامه¬ای مورد تحلیل قرار گرفته¬اند و با در نظر گرفتن پارامترهای حاصل،استراتژی و محصولی برای ورود برند به بازار طراحی شده است.
- Abstract
- This study deals with branding for active groups in fashion who recently joined to this field .First of all the effect of brand upon users and manufacturers is examined then we explain purposes and strategy of branding.Positioning and awareness, two essential parts of process of branding are also represented. In this research various aspects of identity such as emotional, cultural, social and economical identity are mentioned as features of a particular brand. Branding styles are compared as models for forming the general look of brand. Then elements of brand which are contact point with the customer and their effects on introduction the brand are discussed. A fresh brand in fashion industry named "Hoom" is studied in the practical part of the project. First a group of forty?five rivals are identified then two features of "Being unique" and " Being known" are examined conceptually. At the end only eight better known names are remained. On the subject of uniqueness the research herself has chosen eight names because of the lack of having a valid criteria. The groups are ranked and the position of "Hoom" after the process of branding id predicated. Afterwards the target group is analyzed by conducting a survey and by considering the resulted parameters, a particular strategy and product are designed to come in to the market.