قطعه برای کوراتت زهی در یک موومان و قطعه برای ارکستر در یک موومان
- رشته تحصیلی
- آهنگسازی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 64451
- تاریخ دفاع
- ۲۴ تیر ۱۳۹۳
- دانشجو
- هومن رف رف
- استاد راهنما
- هومان اسعدی, امین هنرمند
- چکیده
- این پایان نامه شامل دو پروژه عملی و نظری میباشد. در بخش عملی، قطعه ای برای ارکستر در یک موومان با زمان تقریبی ھشت دقیقه نوشته شده و توسط نمونه ھای صوتی کامپیوتری ? به اجرا در آمده که در قالب سی دی صوتی ارائه شده است. پایان نامه در بخش عملی شامل پارتیتور ? کامل اثر میباشد. این قطعه به سبک غربی معاصر، با تنالیته آزاد و استفاده از عناصر موسیقی جاز در بخش دوم نوشته شده است. ارکستر مورد استفاده، ارکستر اوایل دوره رمانتیک میباشد که با پیانو ھمراه است. این ساز به صورت شاخصی (بخصوص در بخش سوم یا بسط و گسترش) خود نمایی میکند. در بخش نظری، قطعه فوق الذکر از نظر ھارمونی، فرم و روند موسیقی به صورت کامل آنالیز شده که شامل تصاویری از تقلیل پیانویی نقاط برگزیده اثر میباشد. این تصاویر در زیر نت ھا تحلیل ھای ھارمونیک را شامل میشوند. ھمچنین در بخش نظری، حضور تم ھای قطعه در جداولی با ذکر شماره میزان و توضیحاتی در مورد چگونگی اجرا (از نظر ارکستراسیون) و نیز تغییرات احتمالی تم ھا نشان داده شده است. این توضیحات تا حدودی شامل تحلیل بافت موسیقی نیز شده و ھمچنین روند موسیقی را نیز روایت میکنند. البته روایت موسیقی به صورت گسترده در بخش ھای دیگری، ابتدا از یک دید بالا تر و سپس از دید موشکافانه و جزئی نگرانه آمده است.
- Abstract
- This thesis consists of two projects: a piece of composition and the theoretical analysis thereof. The composition is a piece in one movement for orchestra with the duration of approximately eight minutes. The full score of the composition is included along with a MIDI performance which is presented on Audio?CD, and is created using VST plug?ins and instrument sound samples. The piece has been written in the style of western contemporary music with free tonality and adopts a certain extent of the elements from jazz music in the second section. Early Romantic orchestra is used with inclusion of the piano which plays a prominent role especially in the development section. In the theoretical project, thorough analyses of harmony, form and the flow of music are presented. This section includes figures in the form of piano?reduced excerpts from the piece with notation of harmony analyses below the notes. Also, the presence of the main motives is comprehensively indicated in tables using measure numbers and descriptions regarding the orchestration and the potential alterations in the motives. These descriptions also include, to some extent, analyses on the music texture in addition to narration of music. However, music narration is extensively covered in a different section; once from a higher?level view and then once more with details. Keywords: movement, Analysis, piano, orchestration, romantic, harmony