عنوان پایان‌نامه

بررسی عوامل کلیدی موثر بر تصمیم خرید بیمه های عمر در سطح شهر تهران



    دانشجو در تاریخ ۰۷ مهر ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی عوامل کلیدی موثر بر تصمیم خرید بیمه های عمر در سطح شهر تهران" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 64541
    تاریخ دفاع
    ۰۷ مهر ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    سعید شیرکوند

    در چند دهه اخیر شرکت¬ها با بیشترین میزان رقابت مواجه شده¬اند. تغییرات سریع و مداوم در سلایق مصرف¬کنندگان، اشباع بازارهای موجود، پیشرفت¬های تکنولوژیکی، افزایش رقابت در سطح ملی و بین-المللی و غیره شاهد این ادعا هستند که بقاء و رشد شرکت¬ها و سازمان¬های مختلف تنها از طریق رضایت مشتری و توجه مستمر به خواسته¬ها و نیاز¬های آنان میسر می¬باشد. شرکت¬های بیمه نیز از این قاعده مستثنی نمی¬باشند، بنابراین در این پژوهش به بررسی عوامل موثر بر تصمیم خرید بیمه عمر که شامل عوامل فردی، عوامل شرکتی و عوامل زمینه¬ای می¬باشد؛ پرداخته شده است. برای این منظور تعداد 384 نمونه از بیمه¬گذاران بیمه عمر در شهر تهران انتخاب و از طریق پرسشنامه به جمع¬آوری اطلاعات پرداخته شده و نتایج حاصل از این تحقیق با استفاده از آزمون معادلات ساختاری موید تاثیر عوامل فوق¬الذکر بر تصمیم خرید بیمه است. همچنین عوامل زمینه¬ای بر عوامل شرکتی و عوامل فردی تاثیر دارد و از این طریق نیز به طور غیر مستقیم بر تصمیم خرید بیمه عمر تاثیر دارد.
    Abstract
    In recent decades companies have been faced with the most competitive rates. The rapid and continuous changes in consumer interest, saturated markets, technological developments, increased competition in the national and international levels and so,we are claiming that the survival and growth of companies and organizations only through customer satisfaction and continuous attention to their desires and needs are possible. Insurance companies are not exempt from this rule, so this study is to investigate the factors influencing on purchase decision of life insurance, including individual factors, corporate factors and the context factor, are discussed. For this purpose, 384 samples of life insurance policyholders in Tehran, were selected and Data were collected through the questionnaire and the results of this study using structural equation model confirms the Influence of the above-mentioned factors on the purchase decision of life insurance. The underlying factors Affect on corporate and individual factors too ,and thereby indirectly Affect the purchase decision life insurance as well. Keywords: consumer behavior, purchase decision, life insurance, structural equation modeling, factor analysis