عنوان پایاننامه
شناسایی و الویت بندی محصولات شرکت های بیمه با استفاده از روش های تصمیم گیری چند شاخصه (MADM) ، مطالعه موردی :شرکت بیمه پاسارگاد
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی- بیمه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 65262
- تاریخ دفاع
- ۳۰ شهریور ۱۳۹۳
- دانشجو
- سمانه صاحبکاران
- چکیده
- اولویت¬بندی محصولات در شرکت¬های چند محصولی از اهمیت ویژه¬ای برخوردار است. بدین وسیله مدیران و صاحبان شرکت¬ها با شناسایی محصولات با اولویت بیشتر، روی این محصولات سرمایه-گذاری و تمرکز بیشتری می¬نمایند و این نیز در جهت مدیریت سبد محصولات به آن¬ها کمک شایانی می-کند؛ شرکت¬های بیمه نیزکه دارای چندین محصول(رشته¬های بیمه) می¬باشند، از این مقوله مستثنی نمی¬باشند. در این پایان¬نامه محقق درصدد است که شاخص¬های موثر بر اولویت¬بندی رشته¬های بیمه¬ای را شناسایی و وزن هریک از شاخص¬ها را تعیین کند و در نهایت اولویت¬بندی محصولات(خدمات) شرکت بیمه پاسارگاد را از دید خبرگان بیمه و به وسیله روش¬های تصمیم¬گیری چندشاخصه موردبررسی قرار دهد. اولویت¬بندی محصولات بیمه پاسارگاد نشان می¬دهد که صاحبان و مدیران این شرکت، بهتر است منابع خود را اعم از مالی، انسانی و ... بیشتر روی کدام رشته¬های بیمه¬ای متمرکز کنند تا بازدهی بهینه حاصل شود. در این پژوهش که در 5 فصل تنظیم شده است نتایج زیر به دست آمد: 1- شاخص¬ها ضریب خسارت، سهم رشته از پرتفوی شرکت، نرخ رشد بازار، حاشیه سود، توان شرکت در هر رشته، توان ایفای تعهدات شرکت در هر رشته و بازار بالقوه می¬باشد . 1- وزن اهمیت شاخص¬های ضریب خسارت، حاشیه سود، سهم رشته از پرتفوی شرکت، نرخ رشد بازار، توان شرکت، توان ایفای تعهدات و بازار بالقوه به ترتیب 1847/0، 1758/0، 0002/0، 1047/0، 2111 /0، 1967/0و 1268/0 می¬باشد. 2- ترتیب اولویت محصولات شرکت بیمه پاسارگاد به ترتیب رشته¬های بیمه عمر(زندگی)، باربری، حوادث، حوادث راننده، مهندسی، آتش¬سوزی، مسئولیت، درمان، بدنه اتومبیل و شخص ثالث و مازاد می¬باشد. کلید واژه¬ها: خدمات بیمه، اولویت¬بندی محصولات، شاخص¬های موثر بر اولویت¬بندی رشته¬های بیمه، روش¬های تصمیم¬گیری چندشاخصه،منطق فازی
- Abstract
- چکیده انگلیسی ندارد