بررسی عناصر بصری در آثار رالف شرایفوگل
- دانشجو
- زینب امیرعباس
- استاد راهنما
- سیدمحمد فدوی
- رشته تحصیلی
- ارتباط تصویری
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 7984;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 42861
- تاریخ دفاع
- ۰۵ اردیبهشت ۱۳۸۸
- چکیده
- شناخت وآگاهی از نوع تفکر و اندیشه¬ی هنرمندان صاحب سبک و استادان عرصه گرافیک بویژه در زمینه¬ی طراحی دیزاین برای بالا بردن سطح کیفی طراحان واهالی خانواده گرافیک لازم و ضروری است. این امرعلاوه براینکه موجب شناخت نگرش¬های متفاوت و ماندگار هنرمندان جهان می شود، دریچه¬ای را به سوی طراحان می¬گشاید که تأثیرات بسیار شگرف بر نوع نگرش آنها نسبت به مقوله طراحی گرافیک دارد. هدف از انجام بررسی و تحلیل عناصر بصری در پوسترهای رالف شرایفوگل، آشنایی با چگونگی برخورد و ساماندهی رابطه فرم و محتوا در دیدگاه این هنرمند است. بدیع و نو بودن آثار رالف به عنوان یک طراح سوئیسی ونقاط قوت آثارعمیق وماندگاراو نیاز به تحلیل و توجه بیشترازسوی طراحان جامعه دارد. با این رویکرد که اوازجمله هنرمندان پیشرو و صاحب سبکی است که تکنیک های منحصر به فردی را به اجرا گذاشته است. با بررسی و تحلیل چگونگی قرارگیری عناصر بصری در پوسترهای رالف شرایفوگل این نتیجه حاصل شد که اغلب آثار رالف شرایفوگل از یونیفرم مشخصی برخورداراست. استفاده این هنرمند از ریتم و خطوط به صورت یونیفرم خاص در پوسترهایش پدیدار است. همچنین اغلب رنگ¬هایی که او در آثارش از آن بهره می¬برد رنگ¬های آکروماتیک است. تحلیل این عناصر در پوسترهای رالف می¬تواند بر نوع جهان¬بینی و آشنایی با تفکر طراحان معاصر مفید واقع شود.
- Abstract
- In the graphic society, there is a need to be knowledgeable and informed about the thoughts and ideas of the stylists and masters in designing to increase the quality level of the designers. This demands a connection with various constant views of the artists of the world and it opens a gate toward the designers which has wonderful effects on their views of graphic designing. The aim of studying and analyzing the visual elements in Ralph Schraivogel is to familiarize with the dealing and organization of the relation of the form and content in this artist’s view. The innovation and novelty of Ralph’s works as a Swiss designer need to be analyzed and paid attention to, among the designers’ society- especially by focusing on the Avon guard and stylist artists one can advantage from their strong points. Finally, by analysis and study of the visual elements in Ralph Schraivogele’s posters it was concluded that most of his works have a special uniformity. This artist’s use of the rhythm and lines in a uniform type is quite obvious in his posters. Also, most of the colors he uses in his works are achromatic colors. The analysis of these elements in Ralph’s posters can be influential on the worldview and also on the familiarization with the contemporary designers’ thoughts.