عنوان پایان‌نامه

تدوین استراتژی های مطلوب بازاریابی برای شرکت آلاکس ایران کیش



    دانشجو در تاریخ ۰۵ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تدوین استراتژی های مطلوب بازاریابی برای شرکت آلاکس ایران کیش" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    MBA
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس ارس شماره ثبت: 609;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74329;کتابخانه پردیس ارس شماره ثبت: 609;کتابخانه پردیس ارس شماره ثبت: 609;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74329;کتابخانه پردیس ارس شماره ثبت: 609
    تاریخ دفاع
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۳
    دانشجو
    مسعود حکیمی
    استاد راهنما
    طاهر روشندل اربطانی

    امروزه دنیای کسب و کار تفاوت زیادی نسبت به گذاشته داشته و به واسطه ورود عوامل متعدد، پیش‌بینی موفقیت هرگونه کسب و کار به اسانی میسر نمی‌باشد. در نتیجه استفاده از ابزار مدیریت استراتژیک می‌تواند عامل مؤثری در موفقیت کسب و کار به شمار رود. در این تحقیق، عوامل مؤثر بر بازار داخلی محصولات شرکت آلاکس ایران کیش و نیز تدوین و اولویت‌بندی استراتژی‌های بازاریابی داخلی مورد مطالعه قرار گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل سهامداران، مدیران ارشد و میانی و تعدادی از کارشناسان ارشد بود. امتیاز نهائی عوامل داخلی و خارجی از ضرب امتیاز وضعیت شرکت در هر یک از متغییرها در ضریب اهمیت آنها بدست آمد. در تشکیل ماتریس چهارگانه عوامل داخلی نمره نهایی ماتریس ارزیابی عوامل داخلی برابر 2.51 و نمره نهایی ماتریس ارزیابی عوامل خارجی برابر 2.66 محاسبه شد. در نتیجه استراتژی تهاجمی برای شرکت پیشنهاد شد. با استفاده از ماتریس اولویت‌بندی استراتژی‌ها QSPM، به ترتیب استراتژی‌های توسعه محصول، نفوذ در بازار، توسعه بازار و تنوع همگون اولویت‌بندی شدند. از بررسی تطبیقی استراتژی‌های کلان شرکت و استراتژی‌های بازاریابی نتیجه گرفته شد که چهار استراتژی بازاریابی جزو هفت استراتژی کلان شرکت آلاکس ایران کیش قرار دارد. بنابراین یکپارچگی عمودی نیز در این شرکت حاصل شده است.
    Abstract
    Nowadays business world has a precious diversity in contrast to the pasts and by entering multiple factors, forecasting any success for business is a relatively difficult task. As a result, using strategic management tools can be an effective factor toward business success. In this research, factors affecting the domestic market of Alaks Iran Kish company’s products and also, collection and ranking the internal marketing strategies have been studied. Statistical populations of study contain share holders, top and mid-level managers and a numbers of senior experts. Ultimate point of internal and external factors has been gained via multiplying the company’s status score in each of the variables and in their importance coefficient. In formationing the internal factors quadratic matrix, the final point of the internal factor evaluation matrix was calculated equal to 2.51 and 2.66 as for external factor evaluation matrix. Thus, aggressive strategies proposed toward company. By using QSPM, respectively product development strategies, market entry (penetration) strategies, market development strategies and concentric diversification strategies were prioritized. It was concluded from comparative studies of company’s grand strategies and marketing strategies that the four marketing strategies are among the seven grand strategies of Alaks Iran Kish Company. Thus, vertical integration also gained in this company.