عنوان پایان‌نامه

شناسایی عوامل موفقیت برندهای آنلاین



    دانشجو در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی عوامل موفقیت برندهای آنلاین" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70859
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۳
    دانشجو
    فرنوش پوستی
    استاد راهنما
    امیر مانیان

    امروزه بسیاری از افراد به دنبال ایجاد کسب و کارهای خود در اینترنت هستند مانند فروشگاه های الکترونیک که هر روزه بر تعداد آنها نیز افزوده می شود. ولی در میان این انبوه کسب و کارها تنها آنهایی می توانند پابرجا بمانند که مشتری ها آنها را بشناسند و بتوانند به آنها اعتماد کنند. برای این منظور بهترین ابزار این کسب و کارها برندشان است. اطلاع از عوامل موفقیت برند در فضای آنلاین می تواند کمک کند به این کسب و کارها تا هرچه بهتر برندشان را بعنوان یک برند موفق نزد مشتری بشناسانند و نه تنها در این فضای پر آشوب باقی بمانند بلکه بتوانند هرچه بیشتر از آن سود ببرند. این تحقیق با هدف اصلی شناسایی عوامل کلیدی موفقیت برند خرده فروشی های اینترنتی و اولویت بندی آنها انجام شده است. برمبنای ادبیات تحقیق 34 عامل فرعی در قالب هشت گروه عوامل اصلی شناسایی شدند که به منظور بررسی کلیدی بودن آنها نظرات 27 نفر از خبرگان حوزه بازاریابی و برندسازی و فعالان بازار این حوزه از طریق پرسشنامه جمع آوری شد. پس از تجزیه و تحلیل داده ها عامل محصول بعنوان مهمترین عامل شناخته شد. دیگر عوامل مورد تایید به ترتیب عبارتند از: هویت برند، مشتری، وب سایت، استراتژی، فرایند، ایجاد آگاهی و سازمان.
    Abstract
    Nowadays, so many people try to initiate their businesses on the internet. Like so many new e-shops which appear every day. But, among this mass of businesses the only ones which can survive and continue are businesses with well-known brands that customers can trust them. In this research the main goal is to identify the critical success factors for online retailer’s brand and prioritizing them. Knowing these factors can help them to nurture their brand and fix it in the minds of their customers. According to the literature review 34 factors in 8 categories are identified which were approved by analyzing collected data from experts of marketin and branding and managers of electronic retailers. The most important identified factor is the product and the other ones are respectively brand identity, customer, web site, strategy, process, awareness and organization. Keywords: online brand, critical success factors, electronic retailors